תיעוד התקרית בחווארה: סרטון חדש ממצלמות אבטחה, חושף את ההתרחשויות טרם האירוע בו תושב השומרון ירה למוות בפלסטיני לאחר שהושלכו אבנים לעבר רכבו. בסרטון מתועדת הפגנה שנערכה באזור חווארה במסגרת הזדהות עם האסירים הביטחוניים השובתים רעב. רכבו של המתנחל הגיע למקום עד שבשלב מסוים היה מוקף על ידי ההמון שכלל כ-200 מפגינים. אמבולנס פרטי שהגיח מול הרכב הישראלי חסם את דרכו ואז נראה תושב השומרון פוגע עם רכבו במפגינים שהחלו ליידות אבנים לעברו. לאחר מכן יצא הישראלי מהרכב וירה למוות באחד הפלסטינים, אולם אירוע הירי עצמו לא תועד במצלמות האבטחה.



התקרית התרחשה במהלך הפגנה של כ-200 פלסטינים באזור חווארה שהביעו תמיכה בשביתת הרעב של האסירים הביטחוניים בשטח ישראל. בעת האירוע ירה ישראלי לעבר הפלסטינים, מה שגרם למותו של צעיר אחד ולפציעתו של מפגין נוסף באורח בינוני. כוחות צה"ל שהגיעו למקום פיזרו את ההתקהלות בעזרת אמצעים לפיזור הפגנות.



האירוע נחקר בשטח והישראלי שירה נלקח לחקירה בה עלה כי היורה הוא אב לשמונה ילדים, עובד סוציאלי במקצועו שהיה בדרך הביתה מקניות. מקורות פלסטינים דיווחו כי ההרוג הפלסטיני הוא מועתז חוסין בני שמסה-תאיה, מהכפר ביתא.



תושב השומרון שירה לעבר מיידי אבנים. צילום מסך
תושב השומרון שירה לעבר מיידי אבנים. צילום מסך



תושב השומרון שהותקף סיפר: "חזרתי מקניות ברמי לוי, הסלים היו באוטו והתחילה הפגנה אלימה באמצע חווארה. ברוך השם למזלי הצלחתי להיחלץ לשם אחרי. כמעט ראיתי את המוות בעיניים, כמעט עשו בי לינץ'. הצלחתי לצאת משם ולהגיע הביתה בשלום אני מודה ל-ה' על הנס הגדול".



אשתו של תושב שומרון סיפרה על תחושות המשפחה: "ברוך ה' שהסיפור נגמר ככה, גם בזיהוי הפלילי מסתכלים על הרכב ואומרים שניסו לעשות לו לינץ'. הילדים בגילאים שבעה חודשים עד 13, חלקם יודעים מה קרה ועם חלקם עדיין לא דיברתי. אנחנו מודים לאל על הנס הזה שנעשה לנו היום".