המתנחלים ביהודה ושומרון מספרים על שורה ארוכה של ניסיונות לינץ' שאירעו בשבועות האחרונים - פלסטינים חוסמים את מכוניותיהם במהלך נסיעה, רוגמים אותם באבנים ומנסים לתקוף אותם בתוך כלי הרכב שלהם, בדומה לשני האירועים שלשום ואתמול.



כזכור, המקרה הראשון שלשום, שבו הותקפו אב ובנו במכוניתם, הסתיים בירי של מתנחל ובפציעה של צעיר פלסטיני באורח בינוני. אתמול הסתיים האירוע בירי שגרם למותו של צעיר פלסטיני ולפציעתו של פלסטיני אחר באורח קל. כך לדוגמה אירע לאחת המתנחלות לפני כשבועיים וחצי, כשנסעה במכוניתה עם ארבעה מילדיה ונתקלה ביידוי אבנים מסיבי.



הפרות סדר בשטחים, ארכיון. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
הפרות סדר בשטחים, ארכיון. צילום: הדס פרוש, פלאש 90






"היה צפוי"



"זה היה ניסיון ללינץ', ממש לא זריקת אבנים 'תמימה' של מפגינים שרוצים למחות", סיפר בעלה, שהוזעק למקום כדי להגן על משפחתו. "היה להם רצח בעיניים. עשרות מחבלים על הכביש הראשי ניסו לחסום את המכוניות במשך דקות ארוכות, תוך כדי מטר אבנים שניפץ את כל שמשות הרכב וסלעים שהניחו על הכביש. הילדים הקטנים שלי צרחו אחרי שניפצו את כל השמשות, אבל הם המשיכו לרגום אותם באבנים בלי הפסקה. מזל שאשתי התעשתה והצליחה לברוח מהמקום, כי זה יכול היה להיגמר ברצח".



"זה היה צפוי", אומר תושב השומרון הנאלץ לחצות מדי יום את הכפר חווארה משום שזהו הכביש היחיד המוביל מביתו למקום העבודה. כביש 60, שהוא הציר הראשי של יו"ש, עובר דרך הכפר עצמו, שבתיו נבנו משני צדיו בקרבה מרובה. "כל תאונה קטנה בכפר הנוראי הזה יכולה להתפתח להתפרעות, כל הפגנה - ללינץ'. אני מת מפחד כשאני עובר שם, ואני יודע שהייתי נוהג כמו שני הישראלים האחרים שירו לעבר מיידי האבנים שתקפו אותם. עדיף עו"ד טוב על פני חזן".