כוחות הביטחון עצרו היום (שישי) שני חשודים במעורבות בתקרית בחווארה במהלכה תושב איתמר ירה למוות בצעיר פלסטיני לאחר שרכבו של הישראלי נרגם באבנים. בין שני העצורים, נהג אמבולנס פרטי שעל פי החשד חסם את דרכו של הנהג הישראלי וכן פלסטיני נוסף החשוד במעורבות באירוע.



כוחות החטיבה המרחבית "שומרון" בשיתוף של שב"כ עצרו במהלך הלילה את אחד הפלסטינים אשר לקח חלק פעיל בתקיפת אזרחים ורכבים בחווארה אתמול. בנוסף, תפסו הכוחות את האוטובוס אשר שימש להסעת מפרי הסדר. כמו כן, נתפס האמבולנס ששימש לחסימת הציר ונהג האמבולנס נעצר. המבוקשים שנעצרו הועברו לידי כוחות הביטחון.



כזכור, ניסיון של מאות פלסטינים לבצע לינץ' בתושב התנחלות איתמר שחצה אתמול בצהריים את הכפר חווארה בגזרת שכם, הסתיים בירי של המתנחל לעבר התוקפים, במותו של אחד מהם ובפציעתו של אחר.



זמן לא רב לאחר שהנהג הצליח להימלט ממקום האירוע, הוא הגיע לתחנת המשטרה מלווה בעו"ד של ארגון חוננו כדי למסור עדות. הוא סיפר כי היה בדרכו לביתו באיתמר לאחר שערך קניות לשבת. כשנסע בציר 60 החוצה את הכפר נעצרה מכוניתו על ידי מאות פלסטינים שיידו אבנים גדולות ברכבו וניפצו את שמשותיו. לטענת התושבים שנכחו במקום, לא הייתה נוכחות צבאית בעת ההפגנה.



בשלב זה התקשר התושב, שחש סכנה לחייו, למוקד המועצה והזעיק עזרה. ברגע זה חסם אמבולנס פלסטיני את נסיעתו, ועשרות צעירים ניסו בכוח לפתוח את דלתות הרכב ולהוציאו ממנו. אז ירה התושב בתוקפים, הרג אחד מהם ופצע אחר באורח בינוני. כוח צה"ל שהוזעק למקום האירוע פיזר את ההתקהלות.



"ניצלתי בנס מלינץ'", סיפר מאוחר יותר הנהג, אב לשמונה. "ראיתי כבר את המוות בעיניים. חזרתי מקניות בסניף של רמי לוי, הסלים היו באוטו, והתחילה הפגנה אלימה באמצע חווארה. ברוך השם, למזלי הצלחתי להיחלץ משם אחרי הירי, ולהגיע הביתה בשלום. אני מודה לשם על הנס הגדול".



"ברוך השם שהסיפור נגמר ככה", הוסיפה רעייתו. "גם השוטרים מהמחלקה לזיהוי פלילי שבדקו את המכונית ולקחו ממנה טביעות אצבעות, אמרו שניסו לבצע בו לינץ'. אנחנו מודים לשם על הנס הזה שנעשה לנו היום".

תיעוד האירוע בחווארה: ירי נשמע, הרכב נרגם באבנים


תושב השומרון שירה לעבר מיידי אבנים. צילום מסך
תושב השומרון שירה לעבר מיידי אבנים. צילום מסך



"הסתה של המתנחלים"



מנגד, פרסמו הפלסטינים בהרחבה את מה שהם כינו "ההסתה של המתנחלים שהביאה להריגתו של הצעיר הפלסטיני מועתז חוסיין בני־שמסה בן ה־23 מהעיירה ביתא ממזרח לשכם, ולפציעתו של צלם AP בחווארה ליד שכם". סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית ציטטה עדי ראייה שאמרו כי בני־שמסה "נורה על ידי המתנחל כאשר השתתף בצעדה למען האסירים השובתים רעב”.



סרטון שהועלה לרשתות החברתיות מראה מתנחל כשהוא מחלק טורטיות "כשמחה על ההרוג הפלסטיני, כשהוא תחת שמירה של חיילי הכיבוש”.



על פי הפלסטינים, המתנחל ירה בשני פלסטינים ודרס עוד שלושה בדרך ההימלטות שלו, לאחר שנכנס לאזור שבו צעדו פלסטינים לאות תמיכה בשביתת האסירים השובתים רעב בבתי הכלא בישראל זה 33 ימים. שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, גינה את האירוע, וקרא להעמיד לדין את המתנחל.