סוכנות הידיעות הערבית אל-מסדר מדווחת הערב כי צבא אסד הפיל מל"ט ישראלי. לפי הדיווח, שלא אומת, המל"ט חדר לסוריה בדרום המדינה, שם הופל על ידי יחידות ההגנה האווירית של צבא סוריה. הסוכנות נחשבת לסוכנות אמינה באופן יחסי, והדיווח צוטט בסוכנויות נוספות.

על פי הדיווח, מדובר במל"ט דומה במבנהו למטוס שביצע בעבר תקיפות באזור הרמה הסורית. לא נמסרו פרטים נוספים. 
בתחילת השנה נרשמה מתיחות עולה בין סוריה לישראל, סביב תקיפות של חיל האוויר במדינה המתפוררת. בחודש מרץ חשף צה"ל שמטוסים ישראליים שתקפו בסוריה הותקפו בטילי נ"מ על ידי צבא אסד, תקרית שעוררה הדים באזור ואת זימונו של שגריר ישראל ברוסיה לשיחה. צה"ל תקף מספר מטרות בסוריה - אמצעי לחימה אסטרטגיים, טילים מתוחכמים או רכיביהם שהיו מיועדים לחיזבאללה. במהלך הפעילות שוגרו טילים נגד מטוסי צה"ל כעת שהיו בשטחנו. בשום שלב לא נשקפה להם סכנה ולא היו נפגעים לכוחותינו. כתוצאה מפעילות חיל האוויר, נשמעה הלילה בשעה 2:43 אזעקות "צבע אדום" חריגה באזור הבקעה. תושבים באזור ירושלים ואיו"ש דיווחו הלילה על פיצוצים עזים ששמעו. 

הודעת דובר צה"ל על תקיפת חיל האוויר חריגה, והוצאה בלית ברירה - בגלל יירוט הטיל שנורה לעבר המטוסים והאזעקות שנשמעו במהלך הלילה. בתקיפות עבר בסוריה, ישראל לא אישרה ולא הכחישה, למרות כי נתניהו אישר בעבר כי ישראל תוקפת במדינה. לפי הודעת דובר צה"ל, מיירט של מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר שוגר לעבר אחד מטילי הנ"מ הסוריים. מקור בטחוני אמר שלישראל אין עניין בהסלמה והחרפת המצב.

מאז הגיעו מסוריה דיווחים שונים על תקיפות ישראליות - הן תקיפות אסטרטגיות, כנראה נגד יעדים של נשק שמועבר לחיזבאללה, והן תקיפות טקטיות יותר באזור הרמה הסורית.