"אני ממשיך את הדרך של אבא שלי וגלעד", אומר מייקי דום (21), שגדל בטורונטו, קנדה, והתנדב להתגייס כחייל בודד לשריון, היכן ששירת בזמנו סרן גלעד שטוקלמן ז"ל, שאומץ על ידי משפחת דום בעת שהותו בקנדה.



"גדלתי בבית ציוני בטורונטו. אבי ירד בזמנו מהארץ לצרפת ומשם עבר לניו יורק. הוא למד באוניברסיטת קולומביה וגייסו אותו לעבוד בסוכנות החלל האמריקאית נאס"א. הוא חישב את מסלולי החזרה של האסטרונאוטים לכדור הארץ", מספר דום. "אחר כך הוא הקים חברה בתחום הלוויינים בטורונטו אבל הקפיד להגיע בכל שנה לחודש מילואים בצה"ל וגם סייע בהתנדבות לבנות שני לוויינים בישראל".



הקשר המיוחד של דום לצה"ל התהדק לפני 13 שנים. "אחרי שהשתחרר מצה"ל, גלעד שטוקלמן יצא לטיול והגיע לטורונטו", מספר דום. "גלעד תלה מודעה על עמוד חשמל שהוא מלמד עברית, ואבי הזמין אותו ללמד אותי את השפה".



במהרה נוצר קשר מיוחד בין קצין השריון המשוחרר למשפחה בטורונטו, שהפכה למאמצת שלו. "גלעד הפך לחלק מהמשפחה שלנו", ממשיך דום. "עבורי הוא היה כמו אח מאומץ. הוא המשיך לטייל בדרום אמריקה וכשחזר לישראל החל לעבוד כדייל באל על. כשהיה מגיע מדי פעם לטורונטו כדייל, הוא התארח אצלנו. הפכנו למשפחה. גלעד סיפר לי על שריון ואמר שעוד אתגייס לצה"ל כחייל בודד".



שטוקלמן היה בניו יורק כשפרצה מלחמת לבנון השנייה, בקיץ 2006. "הוא שמע מה קורה, התקשר למ"פ שלו, חזר לארץ והתגייס", ממשיך דום. "באותה תקופה אבי היה אחרי ניתוח בשל מחלת סרטן, הגיע לארץ והתנדב במד"א. גלעד פיקד על טנק ונהרג בדרום לבנון. היינו בשוק. אבא שלי ממש הרגיש שאיבד בן. אז ידעתי שאבוא לישראל, אתגייס ואמשיך את הדרך שלהם".




גם אחרי הצבא - החליט להשתקע בישראל






אביו של דום הלך לעולמו לפני כחמש שנים. "הייתי בן 16 כשאבא שלי נפטר. הייתי אז בטורונטו ועבדתי שם, אבל לפני שלוש שנים החל מבצע 'צוק איתן' ובאתי להתנדב במושב מסלול בעוטף עזה. הכנתי חבילות לחיילים", מספר דום בגאווה. "חזרתי אחרי המלחמה לקנדה והיה ברור לי שאתגייס לצה"ל. חזרתי כחייל בודד והתגייסתי לשריון, אולי בהשפעתו של גלעד. היה לי גם צירוף מקרים שהייתי באותן היחידות שהוא שירת".



מייקי דום השתחרר באוגוסט 2016 והחליט להתיישב בישראל. "אני לומד יחסים בינלאומיים ומדעי המדינה באוניברסיטה בירושלים ומשרת במילואים בפלוגה של גלעד, תחת אותם מג"ד וסמג"ד", הוא מציין. "רציתי להיות ביחידת המילואים שלו".



דום קיבל מלגת לימודים מקרן הישג ורואה את עתידו בישראל. "יש לי כאן חברה, לוחמת ביחידת עוקץ שהגיעה מארה"ב. התחלתי לבנות כאן בית", הוא מוסיף. "כחייל בודד מאוד קשה לעתים ללא תמיכת המשפחה ואני בקשר הדוק עם המשפחה של גלעד, מגיע אליהם בסופי שבוע ומרגיש חלק מהם. בטקס האזכרה לגלעד הם אומרים את שמות האחים שלו, ואני ביניהם. הפכנו למשפחה גדולה. יש לי חברת נדל"ן בטורונטו, אבל העתיד שלי כאן. אבא שלי וגלעד עיצבו את הדרך שלי, זה מה שהם רצו ואני מגשים את החלום שלהם".