בחודשים האחרונים מתלוננים אזרחים ביישובים סמוך לבתי הכלא קציעות ונפחא בדרום, על בעיות קשות של קליטה לטלפונים הסלולריים, שנובעות מהעובדה שבבתי הסוהר מנסים לסכל את הניסיון של האסירים ליצור קשר עם העולם החיצון. שירות בתי הסוהר מפעיל מיסוך על האזור, בתקווה להצר את צעדיהם, אך נראה כי למרות כל הניסיונות, מצליחים האסירים להתקשר ואף לתת הוראות מבתי הכלא. 



על פי הדיווח בגלי צה"ל, אסירים ביטחוניים פלסטינים עוקפים את מיסוך השיחות של שירות בתי הסוהר באמצעות כרטיסי חיוג מצריים. על פי הפרטים שפורסמו, גורמים המקורבים לאסירים גילו כי הדבר נעשה במיוחד בכלא קציעות ובכלא נפחא בדרום, שם יש קליטה לרשת המצרית. הדרך לכך עוברת כמובן דרך הברחות שמתבצעות לבתי הסוהר, כשהאסירים מקבלים לידיהם כרטיסי חיוג מצריים מוברחים, ומשתמשים בטלפונים סלולריים שברשותם. בדרך זו הם מצליחים לעקוף יוזמות חסימה ומיסוך ששירות בתי הסוהר מטיל לעתים על שימוש בטלפונים ניידים מן הרשת הישראלית.

סוגיית האסירים הביטחוניים עלתה שוב לכותרות בשבועות האחרונים, בעקבות השביתה עליה הכריזו על מנת לקבל הטבה בתנאיהם. לפי נתוני שירות בתי הסוהר, במהלך התקופה שבתו לפרקים  1578 אסירים בסך הכל (רובם מארגון הפת"ח), מעל 750 מהם הפסיקו את השביתה במהלכה. היום כל 834 שובתי הרעב שנותרו הכריזו על הפסקת השביתה. בבתי החולים מאושפזים 18 אסירים שישובו לבתי הסוהר בהחלטת הרופאים לאחר שישתפר מצבם.

בשירות בתי הסוהר אומרים כי מעולם לא נוהל משא ומתן עם האסירים השובתים וכי ממילא לא התקבלו הדרישות שלהם. בשב"ס אומרים כי במהלך השביתה נמנעה מהנהגת האסירים לשוחח אחד עם השני וכן להעביר מידע, מה שסייע לכך שהם החליטו בסופו של דבר להפסיק את השביתה.