שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל עצרו במהלך השבועות האחרונים שבעה מתושבי ג'לג'וליה, בחשד שתכננו לבצע פיגוע טרור כנקמה על חיסולו של בכיר חמאס מאזן פוקהא, שלטענת הארגון בוצע על ידי ישראל, כך הותר היום (חמישי) לפרסום. השבעה חשודים גם בסחר באמצעי לחימה בלתי חוקיים. פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום נגד ארבעה חשודים בעבירות חמורות לפי חוק המאבק בטרור.



אחד החשודים המרכזיים שנעצרו לחקירה, הוא מחמוד מחמד עבד אלכרים דאוד, בן 21. בחקירתו התברר כי הוא היה מעורב בסחר באמצעי לחימה, ונחשף לפרטים אודות פיגוע בישראל שתכננו שני אחים, תושבי ג'לג'וליה. בעקבות זאת, נעצרו שני האחים: אדם אסמעיל מחמד פקי, בן 25, המוכר למשטרת ישראל על רקע מעורבות בפלילים; ואחיו, פראס אסמעיל מחמד פקי, בן 27, מוכר בתמיכתו בארגון ה"המדינה האסלאמית" ובמעורבות בתכנון פעילות פלילית וביטחונית בג'לג'וליה.



בחקירה עלה כי אדם פקי ביקר בדצמבר 2014 ברצועת עזה כדי להשתתף בחתונה משפחתית. במהלך ביקורו גויס אדם לחמאס על ידי אחיו למחצה, מחמד, פעיל חמאס המתגורר ברצועת עזה וכן על ידי פעיל חמאס נוסף מהרצועה, חסן ע'מאצי, ואף ביצע אימון צבאי שכלל ירי. באימון זה השתתף גם בכיר החמאס חסן ג'עברי, אחיו של אחמד ג'עברי, ראש הזרוע הצבאית של חמאס שנהרג בשנת 2012 במהלך "צוק איתן".



החשוד הצטרף לאימונים של חמאס. הזרוע הצבאית של הארגון. צילום: רויטרס
החשוד הצטרף לאימונים של חמאס. הזרוע הצבאית של הארגון. צילום: רויטרס



באפריל 2017, התבקש אדם על ידי אחיו למחצה, מחמד, לקדם פיגוע התנקשות בקצין ישראלי כנקמה על מותו במרץ 2017 של מאזן פוקהא, בכיר חמאס ברצועת עזה. לצורך כך התבקש אדם לרכוש אמל"ח, לאתר יעד לפיגוע ולגייס פעיל נוסף לסייע לו בביצוע הפיגוע.



לשם קידום תכנית ההתנקשות פנה אדם לתושב ג'לג'וליה, יאסין מע'ארי, וניסה לרכוש ממנו שני אקדחים ומשתיקי קול, שהיו אמורים לשמש לביצוע הפיגוע.


אח נוסף, פראס, נעצר בחשד שהיה מודע לתכנון ואף סייע למחמד פקי ליצור קשר חשאי עם אדם באמצעות מכשיר הסלולר שלו.



משב"כ והמשטרה נמסר כי "ממצאי החקירה מחדדים היטב את הסיכון הנשקף מהזיקה בין העולם הפלילי והביטחוני, בדגש על זליגת אמצעי לחימה מעבריינים לפעילי טרור. החיבור בין הפלילי לביטחוני מהווה איום ממשי. כמו כן, החקירה ממחישה כיצד מנצל חמאס את המדיניות ההומניטרית של ישראל מול רצועת עזה, לרבות ניצול ביקורי בני משפחה, חולים הזקוקים לטיפולים רפואיים וכן סוחרים למטרות טרור".