לוחם קומנדו הודח היום (ראשון) מהיחידה בה הוא משרת, לאחר שלא פעל לנטרול המחבלת שהגיעה לכניסה ליישוב "מבוא דותן" וביצעה פיגוע דקירה במהלכו נפצע באורח קל. חייל נוסף שנכח בזירה ביצע ירי לעברה על מנת להסיר את האיום כלפי הנדקר, וכלפי אזרחים וחיילים שנכחו במרחב. ההחלטה נפלה לאחר ביצוע תחקיר של מפקד היחידה, שממנו עלה כי הלוחם לא פעל לנטרול המחבלת כפי שמצופה ממנו כלוחם בצה"ל. לאור זאת, הוחלט על הדחת החייל מתפקיד לחימה ביחידה.


תיעוד פיגוע הדקירה במבוא דותן

כזכור, על פי הדיווח, המחבלת התקרבה לעבר כוח צה"ל שהוצב סמוך להתנחלות ודקרה חייל, שנפצע קל. בתגובה לכך, הכוח פתח לעברה באש וניטרל אותה. החייל הפצוע פונה לבית החולים הלל יפה כשהוא סובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון והמחבלת טופלה בנקודה. 



תקציר הדיווחים המפורטים יותר סיפר כי "מחבלת ערבייה התקרבה לשער היישוב מבוא דותן בצפון־מערב השומרון, השומר חשד וצעק לעברה, היא לא השיבה והמשיכה להתקרב לעבר החיילים ודקרה אחד מהם, שנפצע ככל הנראה באורח בינוני. ואחר נורתה בבטנה ונוטרלה בידי הכוח. מצבה אנוש והיא מטופלת במקום... יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, שוחח עם גורמים בפיקוד וחיזק את ידיהם. לדבריו, 'הניסיונות לשבור את תושבי השומרון לא יצלחו. גם הפעם גילו החיילים במקום תושייה יוצאת דופן. אנחנו מודים לחיילים ולמפקדים ומצפים ליד חזקה אל מול המפגעים ושולחיהם'".