חודשיים לאחר הדיון הסוער בוועדה לביקורת המדינה, שבו היום (רביעי) שמחה ולאה גולדין, הוריו של החייל הנעדר הדר גולדין, למשכן הכנסת לדיון בשדולה להחזרת החיילים הביתה שהתכנסה לדיון עם נציגים דיפלומטים מ-20 מדינות זרות כדי להעביר מסר לקהילה הבינלאומית ולחמאס.



בפתח דבריה אמרה גולדין: "לפני חודשיים עברנו אירוע לא פשוט במהלך דיון בוועדה לביקורת המדינה, אבל חשוב לי לומר שזכינו גם לראות תופעות אחרות במשכן הזה". היא הוסיפה כי "קיבלנו כאן חיבוק תמיכה וחיזוק. ראינו גם צד של אנושיות וסיוע והשדולה הזו ומי שמוביל אותה, חברי הכנסת עמיר פרץ ושולי מועלם, הם הפנים היפות של הדמוקרטיה הישראלית".



לאה גולדין התייחסה למשבר החשמל בעזה ואמרה כי "מעולם לא דרשנו מהממשלה לנתק את החשמל בעזה. אנחנו דורשים מהממשלה ללחוץ את החמאס. אנו דורשים מהממשלה ליישם את החלטות הקבינט שקובעות שיש כל מחווה הומניטרית כלפי עזה גם בהיבט של קידום החזרת של הדר גולדין ושאול אורון". לדבריה, לממשלה יש וראש הממשלה יש סל כלים מאוד מגוון כיצד להפעיל לחץ על החמאס. "השרים החברים בקבינט לא יכולים לשקול אף שיקול הומניטרי כלפי עזה כל עוד הדר ואורון מוחזקים שם חטופים בידי ישראל", הסבירה.



גולדין אמרה כי "ישראל מחזיקה בבתי הכלא אלפי טרוריסטים ורוצחים של החמאס. הם מוחזקים בתנאי דה לוקס, תנאים של קייטנה וזה קורה בזמן שהחמאס מחזיק בבן שלי". לדבריה, בסוגיה הזו לא מדובר רק בחוסר עשייה של הממשלה אלא בהפקרת חיילים שנשלחו לקרב.



בהמשך דיון השדולה מסר ח"כ חיליק בר למשפחות החיילים הנעדרים חוברת עם כ 12,000 חתימות של פעילים מטעם הקהילות היהודיות מכל העולם אשר דורשים להחזיר את החיילים הדר גולדין ואורון שאול הביתה. בר מסר את החוברת עם החתימות למשפחות, ואמר כי "עם ישראל ויהודי העולם מחבק את משפחות החיילים ולא שוכח. נעשה הכל על מנת להשיבם לגבולות ישראל, לא נשקוט ולא ננוח".



במקביל כ-40 חברי כנסת חתמו היום (רביעי) על עצומה שבה הם דורשים "להפסיק את ביקוריהן של משפחות מרצועת עזה אצל אסירים ביטחוניים" בישראל, עד שלא יוחזרו החיילים המוחזקים ברצועה, אורון שאול והדר גולדין.