שר הבינוי יואב גלנט, שמכהן גם כחבר בקבינט המדיני ביטחוני, התייחס הבוקר (ראשון) בריאיון לגל"צ, לתקיפת צה"ל אתמול בסוריה בה הופגזו עמדה ושני טנקים של הצבא הסורי בתגובה לכעשר זליגות ירי מסוריה לשטח צפון רמת הגולן. "האירוע בצפון הוא אירוע טקטי חמור מאוד בתוך אירוע אסטרטגי גדול. לצה"ל יש את הסמכות להגיב באמצעים שיש לרשותם. ההבהרה מבהירה את מה שצריך להיאמר ולא נסכים לשום זליגה, כאשר המסר מיועד לדרג המקומי ולמי שמפעיל אותו בדמשק", אמר השר.
תקיפת צה"ל בסוריה. צילום: דובר צה"ל
גלנט דיבר על הנוכחות המטרידה של האיראנים ועל הסיכוי שזליגה של ירי מהסוג הזה תחזור על עצמה. "המערכה בדמשק רוויית דם. זו הערה שתירשם, אבל לא בטוח שהדברים לא יחזרו על עצמם. אני חושב שחשוב לנו לדעת את הדבר המרכזי שהולכת ונוצרת השתלטות איראנית בסוריה, כאשר בחסות דאעש, איראן חודרים אל רמת הגולן ואנחנו צריכים לשים את זה בראש המטרות שלנו".
החבר בקבינט הוסיף כי ישראל צריכה לגבש קואליציה שתפעל נגד הנוכחות האיראנית באזור. "ברור לגמרי לאיראן וחיזבאללה שאם הם יפתחו נגדנו במלחמה, אז לבנון תחזור 100 שנה לאחור. האיראנים שייכים למקום הזה אף אחד לא רוצה אותם כאן. אנחנו צריכים לעשות קואליציה מקומית וצריכים לדאוג שאיראנים יחזרו למקומם", אמר גלנט.

דובר צה"ל פרסם אתמול סרטון המתעד את התקיפה שביצעו מטוסי חיל האוויר כנגד אמצעי לחימה השייכים למשטרו של אסד. לפי דיווח בתקשורת הלבנונית כתוצאה מהירי נהרגו שני חיילים סורים. באופן דומה, גם סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, סאנ״א, אישרה שחיל האוויר תקף מוצב צבאי ומבנה מגורים צבאי באזור קונייטרה, תקיפה שבה היו גם הרוגים.
 
בתקיפה ניתן לראות פגיעה מדויקת במקלע כבד, ולאחריו בשני טנקים שלקחו חלק בלחימה הפנימית, במהלכה זלגו כעשר פצצות מרגמה (פמצ"רים) לעבר צפון רמת הגולן. אחד הטנקים, כפי שמוצג בסרטון, נע לעבר עמדת ירי והושמד טרם ביצוע הירי.
 
מצה"ל נמסר כי "צה״ל, שאינו צד בלחימה הפנימית בסוריה, רואה בחומרה את אירועי הזליגה לשטח הארץ ולא יאפשר כל פגיעה במרקם החיים התקין בצדו הישראלי של הגבול".