שוב טפטוף הטילים: רקטה נורתה אמש (שני) מאזור רצועת עזה לעבר שטח פתוח בישראל, סמוך לגבול הרצועה. כוחות צה"ל החלו בסריקות אחר ממצאים, וכתוצאה מהאירוע לא נגרם נזק ואין נפגעים. הארגון הסלפי אחפאד הצחאבה נטל אחריות על ירי הרקטה מעזה. שיגור הרקטה מצטרף למספר אירועים של זליגת ירי ממלחמת האזרחים בסוריה אל עבר הגולן, גם בהם לא נגרם נזק או נפגעים. 

במקרי זליגת הירי מסוריה לישראל, פצצות מרגמה שנורו על ידי הכוחות הלוחמים במלחמת האזרחים במדינה נחתו בגבול ישראל. בתגובה לזליגת הירי, תקפה ישראל מטרות של צבא סוריה, בהן טנק, משאיות צבאיות ואף מבנים. סוריה דיווחה כי שני חיילים נהרגו כתוצאה מהתקיפה.
 

מורדים בסוריה
מורדים בסוריה



בתגובה לזליגות איימו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון, אביגדור ליברמן, על המשטר הסורי במקרה שבו יימשכו זליגות הירי לעבר שטח ישראל. לדבריו, "אין לנו כל כוונה לעבור לסדר היום על הפרת הריבונות שלנו ופגיעה בביטחוננו, גם אם מדובר בזליגה מהלחימה בין המורדים למשטר הסורי. אנו מגיבים בעוצמה, בנחישות ובשיקול דעת על כל מקרה שכזה, בדיוק כפי שצה"ל עשה לפני שעה קלה ברמת הגולן. משטר אסד הוא מבחינתנו אחראי למתרחש משטחו, והוא ימשיך לשאת בתוצאות אם אירועים כאלו יחזרו על עצמם".