לאחר נפילת הרקטה בשטח פתוח סמוך למועצה האזורית שער הנגב, בקרבת גבול עזה, תקף הלילה (שלישי) צה"ל בצפון ובדרום הרצועה בתגובה לירי באמצעות כלי טיס של חיל האוויר שתי תשתיות צבאיות השייכות לארגון הטרור חמאס, כך לפי דובר צה"ל, שמסר כי "מתוקף היותו של ארגון הטרור חמאס השליט ברצועה, הוא הנושא באחריות לכל ניסיון פגיעה במדינת ישראל". 



הודעת דובר צה"ל מגיעה לאחר דיווחים פלסטיניים רבים על פיצוצים עזים שנשמעו ברצועה במהלך הלילה. כמו כן, גורמים פלסטינים דיווחו כי משרד הפנים ברצועה הודיע לכל אנשי כוחות הביטחון של חמאס לצאת מהמוצבים והמפקדות עד לשעות הבוקר בעקבות התקיפה באזור.



חמאס אמר בתגובה לתקיפת צה"ל, כי "טענת ישראל על ירי רקטה ופרסום 'כרוז' בשם דאעש לכאורה, על מנת להצדיק את הפעולה היא משחק ישראלי מסוכן ושקוף".



כזכור, רקטה נורתה אמש מאזור רצועת עזה לעבר שטח פתוח קרבת הגבול. מיד לאחר מכן, החלו כוחות צה"ל בסריקות אחר ממצאים, וכתוצאה מהאירוע לא נגרם נזק ולא היו נפגעים.



הנהגת חמאס. תשתיות של הארגון נפגעו בתקיפת צה"ל. צילום: רויטרס
הנהגת חמאס. תשתיות של הארגון נפגעו בתקיפת צה"ל. צילום: רויטרס



הארגון הסלפי אחפאד הצחאבה נטל אחריות על שיגור הרקטה, שמצטרף למספר אירועים של זליגת ירי ממלחמת האזרחים בסוריה אל עבר הגולן שאירעו בימים האחרונים, גם בהם לא נגרם נזק ולא היו נפגעים.



במקרי זליגת הירי מסוריה לישראל, לעומת זאת, שאירעו בסוף השבוע וביום הראשון, נורו פצצות מרגמה על ידי הכוחות הלוחמים במלחמת האזרחים במדינה, אשר נחתו בישראל. בתגובה לזליגת הירי, תקפה ישראל אז מטרות של צבא סוריה, בהן טנק, משאיות צבאיות ואף מבנים. סוריה דיווחה אז כי שני חיילים נהרגו כתוצאה מהתקיפה.