המתיחות בגבולה הצפוני של ישראל נמשכת. נפילה זוהתה הערב (רביעי) בשטח פתוח בצפון רמת הגולן, מזליגת ירי מהלחימה הפנימית בסוריה. לא דווח על נפגעים ולא נגרם נזק. חיל האוויר תקף מיד לאחר מכן עמדה של צבא סוריה בה הייתה מרגמה שהיוותה את מקור הירי. האירוע התרחש בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו נשא נאום בקצרין במסגרת חגיגות 40 שנה לעיר הצפונית.



ראש הממשלה אמר בנאום שנשא ברמת הגולן: "אמרתי כאן שאנחנו לא נסבול זליגות ושאנחנו נגיב על כל ירי. במהלך נאומי היו נפילות בשטחנו מהצד הסורי וצה"ל כבר תקף. מי שתוקף אותנו - אנחנו תוקפים אותו. זו המדיניות שלנו ואנחנו נמשיך בה".                        

כזכור, צה"ל הכריז אתמול על נקודות ריכוזי קהל באזור פתחת קונייטרה ועמק הבכא כשטח צבאי סגור, כאשר הכניסה למרחב תתאפשר לחקלאים בלבד למעט בנקודות הסמוכות לגבול. יש לציין שמדובר בהחלטה זמנית נוכח הערכת המצב, שבמסגרתה, לא תתקיים חסימה של ציר 98. ההחלטה מגיעה עקב הימשכות הלחימה הפנימית בצדו הסורי של הגבול, ועל מנת לשמור על ביטחון האזרחים, כך נמסר מצה"ל.



כזכור, בשבת האחרונה זוהו כעשר נפילות בצהריים בשטחים פתוחים בצפון רמת הגולן. בתגובה לירי, תקף צה"ל טנקים ועמדת ירי של כוחות אסד, כאשר לפי דיווחים בלבנון, שאושרו בהמשך על ידי בכירים סוריים, שני חיילים נהרגו. שר הביטחון ליברמן אמר לאחר הירי כי "אנו מגיבים בעוצמה, בנחישות ובשיקול דעת על כל מקרה שכזה. משטר אסד הוא מבחינתנו אחראי למתרחש משטחו, והוא ימשיך לשאת בתוצאות אם אירועים כאלו יחזרו על עצמם".



כיממה בלבד לאחר מכן בוצע ירי נוסף של פצמ"רים משטח סוריה לעבר ישראל, כאשר סמוך לשעה 15:30 ביום ראשון האחרון זוהו מספר נפילות בשטח פתוח בצפון רמת הגולן, מדובר צה"ל נמסר כי לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.