סגן יונתן היה במשך יותר מעשור כדורגלן בקבוצות הילדים והנוער של הפועל רמת גן. הערב מסיים שחקן העבר של האדומים את קורס הטיס של חיל האוויר, והוא ישרת כנווט במטוסי קרב.



"ההרגשה פשוט נהדרת", מספר סגן יונתן, שלטקס הסיום של הקורס הזמין לצד בני משפחתו וחבריו הקרובים גם את המחנכות שלו בבית הספר היסודי בורוכוב ובתיכון קלעי בגבעתיים. בין מברכיו של סגן יונתן יהיה גם ראש עיריית גבעתיים רן קוניק, שמכיר אותו מקרוב. "זו גאווה גדולה לגבעתיים שזו השנה השלישית ברציפות שבה יש לנו נציגות בטקס סיום קורס הטיס", ציין קוניק. "במקרה הספציפי הזה מסיים את הקורס חבר אישי שלי, נער מדהים ומוכשר, שמגיל צעיר מאוד היה ברור כי יגיע רחוק. אני מברך אותו ואת משפחתו היקרה בשם כל תושבי גבעתיים ומאחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו".



סגן יונתן לא חשב בנעוריו על קורס טיס, ורק עם הזימון הראשון למבדקים הוא החל לגלות עניין: "בכיתה י"א, עם קבלת הצו הראשון, קיבלתי זימון למבדקים לקורס טיס. החלטתי ללכת על זה. ככל שחלפו השלבים התחלתי לפתח רצון ושאפתי להכי גבוה", הוא נזכר.



קיבלת עידוד מהמשפחה ומהחברים?


"היה הרבה פרגון ובבית היו מבסוטים מאוד. מהרגע שעברתי את המיונים קראו לי כבר 'טייס', ואז אתה פוחד שאם תיפול בהמשך הקורס יתנפץ לאנשים החלום. זה יושב לך כל הזמן בראש".



באילו מטוסים תשרת כנווט קרב?


"בחצי השנה הקרובה אתאמן על מטוס הלביא, ואחר כך אהיה נווט F15 או F16".



איך התחושה באוויר?


"מרגיש אדרנלין מטורף מרגע התדריך ועד לסיום התחקיר שלאחר הטיסה. אתה טס במהירות, רואה מטוסים קרובים אליך שעושים קרבות אוויר. מדהים לראות את ישראל מלמעלה. בטיסה אחת אתה יכול לראות חבלי ארץ שונים: מחצרים דרך שדרת ההר המרכזית, ים המלח, מכתש רמון, ואז הנופים משתנים לירוק בצפון וממשיכים לרצועת החוף. המראות האלה מגבירים את אהבת הארץ".



סגן יונתן למד במשך שלוש שנים בקורס הטיס התובעני והמורכב, וסיים גם תואר ראשון בניהול מערכות מידע באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע.


איך הסתדרת עם הגעגועים לבית ולחבר'ה במהלך הקורס?


"בשנה הראשונה יצאתי פעם בארבעה שבועות, ואחר כך זה משתפר בהדרגה. לא היה לי כמעט מכשיר טלפון סלולרי. רק בסופי שבוע קיבלנו את המכשיר. הסתגלתי לכך ומאוד התחברתי לחבר'ה. כשיצאתי בסופי שבוע השלמתי את הפערים".