אורכה כ-330 מטרים, היא מונעת בשני כורים גרעיניים ונמצאת בחזית הטכנולוגיה של הצי האמריקאי, ועתה היא מבקרת בישראל כדי לציין את יום העצמאות של ארצות הברית ואת מערכת היחסים המיוחדת של שתי המדינות. נושאת המטוסים ה-USS בוש, הקרואה על שם נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' בוש (האב) עגנה היום (שבת) סמוך לנמל חיפה לאחר שהות מבצעית במזרח התיכון במסגרת המלחמה נגד ארגון דאעש בסוריה ובעיראק. הפעם האחרונה שנושאת מטוסים אמריקאית עגנה בישראל הייתה בשנת 2000.



במהלך שהותה סמוך לחופי ישראל, צפויים לבקר בה ביום שני ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן, ומפקדים בכירים של צה"ל, בהם מפקד חיל הים אלי שרביט וראש אגף המבצעים ניצן אלון. ספינת הענק עגנה בסמוך לנמל ולא בתוכו בגלל גודלה, נמל חיפה פשוט רדוד מדי לענקית.



נושאת המטוסים ג'ורג' בוש במי נמל חיפה. צילום: ג'ו לוצ'יאנו
נושאת המטוסים ג'ורג' בוש במי נמל חיפה. צילום: ג'ו לוצ'יאנו



ה-USS בוש, שמספרה הסידורי הוא CVN-77 היא נושאת המטוסים החדשה ביותר בצי האמריקאי ואחת הגדולות בו. היא הושקה בשנת 2009 ועליה משרתים כ-5,700 אנשי צוות והיא מכילה 90 כלי טיס, בהם מטוסי F-18 ו-F-35 המותאמים להמראה מנושאות מטוסים. ספינת הענק מונעת בעזרת שני כורי גרעין מתוצרת חברת ווסטינגהאוז.



בין הפעולות בהן השתתפו מטוסים שהמריאו מהבוש היו תקיפה של כלי ארטילריה של ארגון דאעש בסביבות העיר אירביל ב-8 לאוגוסט 2014, שנועדה להגן על האוכלוסיה היזידית באזור ותקיפה אווירית ש מפקדות דאעש ברחבי סוריה ב-23 לספטמבר של אותה השנה. 


מטוס F-18 על סיפון נושאת המטוסים. צילום: AFP
מטוס F-18 על סיפון נושאת המטוסים. צילום: AFP


נושאת המטוסים סמוך לחופי חיפה. צילום: AFP
נושאת המטוסים סמוך לחופי חיפה. צילום: AFP