למרות השקט היחסי השורר בישראל, ממשיכים הפלסטיניים בניסיונותיהם לייצר פיגועים בשטח ישראל, כשאחד מורכב וקשה כזה נמנע רק בזכות עירנות של לוחמי מג"ב, אשר היו בפעילות שגרתית במחסום מזמוריה, סמוך להר חומה בירושלים. היום (שלישי) הגיע רכב אל המחסום על מנת לעבור לכיוון העיר, וברגע שבו הגיעו למחסום, נעצרו לבדיקה על ידי הלוחמים.



החשד הראשוני והעיקרי התעורר כאשר התברר שלרכב יש לוחיות זיהוי עם מספרים שונים. באותו הרגע, נעצרה הפעילות במחסום, והלוחמים הגיעו על מנת לבדוק את הרכבים. כאשר השישה יצאו מהרכב, התברר כי לאף אחד מהם לא היתה תעודה מזהה. הלוחמים, אשר הבינו שמשהו לא פועל כשורה, העבירו את הרכב בידוק מעמיק בצדי הדרך. בתכולת התיק נמצאו סכינים, רימוני הלם ובקבוקי תבערה כשבתוכם חומר דליק. באותו הרגע הוכרז על סגירת המעבר, ולמקום הוזעק חבלן. לאחר בדיקת הרכב, נפתח המעבר שוב לתנועה. השישה הורדו מהרכב, נעצרו, והודו בחקירה הראשונית כי הם התכוונו להגיע לירושלים על מנת לבצע פיגוע. הם הועברו לחקירה במג"ב עוטף ירושלים.



"אין ספק שברגעים אלו נמנע ניסיון להוציא לפועל פיגוע שיכלו בגזרת ירושלים להיות לו תוצאות קשות", אמרו גורמים במג"ב, "המאמצים לאיתור, מניעה וסיכול ניסיונות של מפגעים לממש כוונותיהם לבצע פיגוע נמשכים כל העת בתוך ירושלים ובדגש למעברים בעוטף ירושלים. תפיסת הרכב ומעצר החשודים במעבר מזמוריא הינה נדבך מרכזי ונוסף לפעילות המבצעית החכמה המבוצעת כל העת. לוחמי מג"ב הפועלים בגזרת העוטף מהווים מעטפת בטחונית חשובה למניעת כניסת גורמים עוינים בהם מפגעים לתוך שטחי ישראל בדגש לירושלים ופועלים לשמירה על ביטחונם של התושבים".



לוחיות הזיהוי, היום. צילום: דוברות המשטרה



כזכור, רק לפני שלושה שבועות נרצחה הדס מלכא ז"ל, לוחמת מג"ב בת 23 לאחר שנדקרה על ידי שני מחבלים, סמוך לשער שכם. גם כאן היה מדובר באירוע קשה, שהובל על ידי שלושה מחבלים שהגיעו לזירה, והצליחו לירות תוך כדי שתקפו שוטרים. בסופו של דבר הם נורו וחוסלו.


השוני בלוחיות הזיהוי עורר חשד. צילום: דוברות המשטרה
השוני בלוחיות הזיהוי עורר חשד. צילום: דוברות המשטרה