הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, התארח היום (רביעי) בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת והתייחס למפעל הטילים שאיראן בונה עבור חיזבאללה בלבנון: "אנו מנהלים מערכה שלמה מול פרויקט הדיוק, שנמצא בראש סדר העדיפויות שלנו. היום מדובר ביכולת מצומצמת של האויב ולכן נדרש לשמור על פרופורציה ולא להיבהל".


הרמטכ"ל הוסיף, כי "אנו פועלים מול הפרויקט כל הזמן במגוון כלים שהשתיקה יפה להם ומתוך כוונה לא להביא להתדרדרות". לדבריו, צה"ל אינו מזהה כוונות של האויב למהלך יזום.



איזנקוט אמר עוד כי חיזבאללה מפר באופן מתמשך את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 1701 ופועל בכסות אזרחית ובשטחים בנויים בניגוד לה. "יוניפי"ל תורמים לשלום אך לא עושים מספיק לשקף את ההפרות הקבועות של חיזבאללה למקבלי ההחלטות באו"ם".



הרמטכ"ל הדגיש כי בגבול לבנון יש "מציאות ביטחונית טובה מאוד זה 11 שנה והזמן מנוצל לשיפור דרמטי ביכולות צה"ל". הוא הוסיף כי "לצה"ל יש יכולות מודיעיניות ומבצעיות שלא היו כדוגמתן מאז מלחמת לבנון השנייה".



בהתייחסו לאירוע בחברון שבו נהרג קצין צה"ל, סגן דוד גולובנצ'יץ', כתוצאה מפליטת כדור, אמר הרמטכ"ל כי הוא משתתף בצער המשפחה וכי מדובר באירוע מיותר שייחקר.



לגבי המצב ביהודה ושומרון, אמר איזנקוט כי "הטרור הוא תופעה מתמשכת ואנו פועלים מולו בהצלחה גדולה, בעיקר ע"י יכולת מבצעית גבוהה של חיילים ומפקדים. העובדה שלא הבאנו להתדרדרות היא תולדה של מדיניות נבונה". באשר למצב ברצועת עזה הדגיש: "יש לנו אינטרס לדינמיקה חיובית בעזה, אך לא ניתן לדרוש שזה ייעשה על חשבון תקציב המדינה".