כלי תקשורת בלבנון מדווחים הערב (חמישי) כי "סוכל היום ניסיון חטיפת רועה צאן על ידי חיילי צה"ל מחוות שבעא". בדיווח נטען כי ג'יפ צבאי השייך לישראל ניסה אחר הצהריים לחטוף את רועה הצאן, באזור העיירה שבעא שעל גבול ישראל-לבנון, אך הוא הצליח להימלט מפניו. על פי הדיווח, רועה הצאן הצליח לברוח צפונה אל מחוץ לתחום בו חיילי צה"ל יכולים לשהות.



עוד דווח כי בחודש אפריל האחרון כוח צה"ל החרים 50 עזים מרועה צאן לבנוני והוביל אותם אל תוך הגבול הישראלי. "הכוח הצבאי של ישראל נכנס 30 מטרים מקו הנסיגה", דווח בכלי התקשורת. יש לציין, כי בישראל חושדים, כי רועי צאן וחקלאים לבנונים באזור משמשים להעברת מידע לחיזבאללה בלבנון.



לפני כחודשיים חצה אזרח לבנוני את הגבול ועורר את חשדם של אזרחים בקריית שמונה. הוא נעצר על ידי כוחות המשטרה שהוזעקו למקום. התושב הלבנוני נחקר בתחנת המשטרה בעיר, אליה הגיעו גם קצינים בכירים בצבא וחוקרי שב"כ. בעקבות האירוע התקיים תחקיר בראשות מפקד פיקוד הצפון אלוף יואל סטריק, במסגרתו הופקו לקחים מבצעיים באשר לתפקוד הכוחות בעת האירוע. כחלק ממסקנות האירוע ניתנה למג"ד הערה פיקודית והודח מתפקידו סגן מפקד הפלוגה. בנוסף, עמדו לדין משמעתי ארבעה קצינים וחיילים.