משפחתו של החייל שגופתו מוחזקת על ידי החמאס ברצועת עזה, סמ"ר אורון שאול, התייחסה הערב (שבת) לדיווחים על כך שנרקמת עסקת שבויים בין ישראל לבין חמאס במסגרתה יעביר חמאס ראיות על מצבם של השבויים ברצועה, ובתמורה לכך ישוחררו כל אסירי עסקת שליט שנעצרו שוב על ידי ישראל, האסירות, בני הנוער וחברי הפרלמנט הפלסטינים שישראל מחזיקה במאסר ישוחררו.



״נחשפנו להתפתחות בעקבות הפרסומים בתקשורת בלבד ואין אנו יודעים כלל באם מדובר באינפורמציה נכונה", נמסר ממשפחת שאול בהודעה, "בשבועות הקרובים אזרחי ישראל יציינו שלוש שנים למבצע צוק איתן אך עבורנו המבצע לא הסתיים ומאז חיינו הפכו לגיהנום. אנו פונים לראש הממשלה- אל תפקיר את סמ״ר אורון שאול לוחם גולני בשבי החמאס. כמו שידעת לשלוח אותו על נגמ״ש להגן על אזרחי ישראל כך תדע גם להשיב אותו הביתה״.



"אסור לשחק לידי חמאס ומערכת הדיסאינפורמציה שלו"






גם משפחתו של סגן הדר גולדין הגיבה על הדיווחים בצאת השבת, ואמרו כי ״במהלך שלוש השנים האחרונות ידענו הרבה סבל ואכזבה בכל הנוגע להשבתו של בננו ואחינו הדר חזרה לישראל ולחיק המשפחה. אנו כמשפחה לא קיבלנו כל דיווח מגורם ישראלי רשמי על מגעים כלשהם ולכן אנו ממשיכים לשאת תפילות לשובו של הדר.  אנחנו ממשיכים במאמצים שלנו לשכנע את ממשלת ישראל לשנות את המשוואה ולהפוך את האחזקה בחיילי צה״ל ובאזרחי ישראל מנכס לנטל עבור חמאס״.


עוד ציינו במשפחת גולדין כי: ״אנו כמשפחה מקבלים את המידע רק מגורמים ישראלים רשמיים. אסור לנו לשחק לידי חמאס ומערכת הדיסאינפורמציה שלו״.

מסר דומה התקבל ממשפחתו של אברה מנגיסטו, הישראלי המוחזק ברצועת עזה על ידי החמאס. ''המשפחה לא קיבלה כל עדכון", נמסר מטעם משפחת מנגיסטו, כמו כן נמסר כי "המשפחה מצפה מממשלת ישראל ומהעומד בראשה כי כל עסקה תכלול את כל השבויים והנעדרים הישראלים המוחזקים בידי חמאס ללא יוצא מהכלל".

אברה מנגיסטו, אורון שאול והדר גולדין. צילום: דובר צה"ל, באדיבות המשפחה
אברה מנגיסטו, אורון שאול והדר גולדין. צילום: דובר צה"ל, באדיבות המשפחה


"עסקה בתיווך מצרי ורוסי"



כזכור, בשעות הבוקר פרסם העיתון הלבנוני "אל-אחבר" כי ישראל וחמאס קרובים לביצוע מה שהוגדר כשלב ראשון בעסקת שבויים בין הצדדים, בתיווך רוסיה, מצרים ושליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב. על פי הדיווח, ישראל אישרה את השלב הראשון בעסקה.

בעיתון ציינו כי השלב הראשון יהיה דומה לשלב א' של עסקת שליט, לפיה ישלח חמאס סרטון וידאו כמו שעשה ב-2009, ובו אמורים להראות בארגון את מצב השבויים. על פי הדיווח, החיילים אורון שאול והדר גולדין, שגופותיהם נלקחו לרצועת עזה במבצע "צוק איתן", יושבו לישראל יחד עם שלושה אזרחים ישראלים - אברה מנגיסטו, הישאם א-סייד וג'ומעה אבו גנימה. בתמורה, ארגון חמאס השולט ברצועת עזה דורש את שחרורם של כל אסירי עסקת שליט שנעצרו שוב על ידי ישראל. בנוסף, דורשים בחמאס לשחרר אסירות, בני נוער וכן חברי פרלמנט פלסטינים העצורים בישראל. בתמורה לכך, חמאס יספק מידע מוגבל על גורל הישראלים ברצועת עזה, כך על פי הדיווח.