השר לבטחון פנים גלעד ארדן החליט בדיון שהתקיים לפני כעשרה ימים לבטל את ביקורי המשפחות של אסירי חמאס הנמצאים בכלא הישראלי, והבוקר (שני) חשף טל לב-רם בגלי צה"ל כי ההחלטה התקבלה בניגוד לעמדת מערכת הביטחון על זרועותיה השונות שאמרו כי מדובר בעיתוי שגוי. בנוסף, גורמים בצה"ל אמרו כי יש לדחות את יישום ההחלטה עד שהמצב יירגע מעט.



כיום נמצאים בכלא הישראלי למעלה ממאה פעילי חמאס מעזה. מאז עסקת שליט הם היו זכאים לביקור משפחתי פעם בחודש. דיון הערכת מצב נערך בלשכתו של השר לאחר שעלה נושא שלילת הביקורים. הויכוח בנושא הוא על עצם המועד שבו יחל הביטול, שכן נציגי זרועות הביטחון הדגישו במהלך דיון הערכת מצב שנערך בלשכתו של ארדן כי הם מתנגדים למימוש הצעד בעת הנוכחית, שבה המצב מתוח ממילא. הם אף הציעו חלופות אחרות במהלך הדיון.



עוד טענו הגורמים כי "מדובר בהחלטה פופוליסטית שמתעלמת משיקולים חשובים שיכולים להשליך על המצב בשטח". בנוסף, "מדובר בהחלטה בעלת השלכות חוצות משרדים וכי היו צריכים לקיים דיונים נוספים לפני התחלת היישום שלה. הוא לא מתייחס לשיקולים שלא קשורים למשרדו באופן ישיר". סוגיית העיתוי חשובה, שכן המצב ברצועה מתוח ממספר סיבות, בהן משבר החשמל בעזה ושביתת האסירים. בנוסף, ישנו עניין פנים פלסטיני, שגורמים כמו חמאס מציגים את ישראל כמשתפת פעולה עם החמאס.