הותרו לפרסום כי שלושת המחבלים שביצעו (שישי) את הפיגוע בהר הבית, הם ערבים ישראלים מאום אל פחם. לפני ביצוע הפיגוע, פרסמו המחבלים - מוחמד אחמד מוחמד ג'בארין, בן 29, מוחמד חאמד עבד אללטיף ג'בארין, בן 19, ומוחמד אחמד מפדל ג'בארין, בן ה-19, פוסט בחשבון הפייסבוק שלהם בו כתבו:  ״החיוך של מחר טוב יותר, בעזרת אללה״.



במשפחת המחבלים אמרו לאחר שקיבלו את ההודעה על האירוע: "אנחנו מודאגים ולא מאמינים למה שקרה. לא ידענו בכלל שהייתה להם כוונה לבצע פיגוע. עד רגע זה אנו לא מעכלים את מה שקרה. לו היינו יודעים היינו מונעים מהם את זה".

"החיוך של מחר טוב יותר" שניים מהמחבלים בפיגוע
"החיוך של מחר טוב יותר" שניים מהמחבלים בפיגוע


קרוב נוסף טען "הפתעה גמורה עבורנו, לא יודעים מה המניעים שלהם. אנחנו מבולבלים נוכח מה שקרה. לפיגועים כאלה עלולות להיות תוצאות הרות אסון". עשרות תושבי העיר הגיעו לבית המשפחה, שם הוקמה סוכת אבלים מאולתרת.
 
המחבל השלישי, מוחמד אחמד מפדל ג'בארין
המחבל השלישי, מוחמד אחמד מפדל ג'בארין


 במקביל לכך, התייחס השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, לפיגוע והטיל את האשמה לפתח ההסתה על הציבור הערבי והפלסטיני. "יהודים וערבים בתוך מדינת ישראל, מנהיגי הציבור הערבי והרשות הפלסטינית - אנחנו קוראים לכולם להרגיע ולדאוג במתינות, הכל מתוך דאגה לציבור ולביטחונו. חודשים אנחנו אומרים שיש הסתה ברשתות החברתיות, גם באופן רשמי ע"י אבו מאזן שאמר שרגליים יהודיות מטמאות את הר הבית. כל ההחלטות מתקבלות מתוך דאגה לשלום הציבור ורצון לאפשר ביקור פתוח וחופש פולחן לכל הדתות במקום הקדוש הזה".