רס"מ האיל סתאוי ורס"מ כמיל שנאן, שני השוטרים שנרצחו היום (שישי) בפיגוע הטרור בהר הבית, שנאן הובאו הערב למנוחות. אבל כבד ירד על מע'אר וחורפיש, שני הכפרים מהם מגיעים השוטרים, בני העדה הדרוזית.



מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ספד לרס"מ סתאוי בהלוויתו וסיפר: "כלל לא היית אמור להיות במשמרת בה מצאת את מותך, אך חבר ביקש עזרה ומיד נעתרת לבקשתו. כזה היית, חבר אמיתי ששם את צרכי המערכת וצרכי חבריו לפני טובתו שלו. נחוש, מקצועי ודרוך, הראשון להתנדב ולהושיט עזרה".



רס״מ האיל סתאוי, בן 30, שירת במשמר הגבול בשירותו הסדיר ולאחריו, מאז שנת 2012, שירת כשוטר סיור ובהמשך כראש משמרת ביחידת הר הבית של המשטרה. הוא הותיר אחריו אישה, תינוק בן שלושה שבועות, הורים ושלושה אחים.



מאוחר יותר הובא למנוחות רס״מ כמיל שנאן, בן 22 שהתגייס למשטרה לפני שבעה חודשים ושירת כשוטר סיור ביחידת הר הבית. כמיל הותיר אחריו הורים, אח אחד ושלוש אחיות.



המפכ"ל אלשיך והשר ארדן מנחמים את משפחתו של האיל סתאוי



מפכ״ל המשטרה אלשיך ספד לו ואמר: ״רק בדצמבר האחרון גויסת, וכבר הפכת אהוב על כולם, שקט, אדיב ומנומס. לצערי אנו קוברים היום שני בנים לעדה הדרוזית. אין צורך להכביר במילים על מסירותה של עדה זו למדינת ישראל, אהבתה את השירות הביטחוני והשירות במשטרה בפרט. אנו מחבקים אתכם חיבוק חם, חזק ואוהב, ומתחייבים להיות תמיד אתכם ולצדכם, לתמוך ולחזק. כפי שכמיל הפך בן-לילה לחלק ממשפחת המשטרה, כך גם אתם הפכתם לחלק מאתנו- חלק בלתי נפרד ממשפחת משטרת ישראל״.


כזכור, במהלך הפיגוע הכינו שלושת המחבלים מארב מתוכנן לכוחות הביטחון שנכחו במתחם הר הבית,  ובשלב מסוים פתחו בירי לעבר השוטרים, שהביא למותם של שניים מהם ולפציעתם של שניים נוספים. במסגרת האירוע מחבל שהתחזה למת פתח באש לעבר אחד השוטרים, פצע אותו באורח אנוש, בתחילה, וחוסל. לאחר הירי המחבלים נמלטו לכיוון המסגדים בשטח הר הבית, ובתום מרדף אחריהם הם חוסלו. על גופותיהם נתפסו שני רובי קרל גוסטב ואקדח.

המחבלים, כאמור, הם ערבים ישראלים מאום אל פחם. לפני ביצוע הפיגוע, פרסמו המחבלים - מוחמד אחמד מוחמד ג'בארין, בן 29, מוחמד חאמד עבד אללטיף ג'בארין, בן 19, ומוחמד אחמד מפדל ג'בארין, בן ה-19, פוסט בחשבון הפייסבוק שלהם בו כתבו:  ״החיוך של מחר טוב יותר, בעזרת אללה״.

במשפחת המחבלים אמרו לאחר שקיבלו את ההודעה על האירוע: "אנחנו מודאגים ולא מאמינים למה שקרה. לא ידענו בכלל שהייתה להם כוונה לבצע פיגוע. עד רגע זה אנו לא מעכלים את מה שקרה. לו היינו יודעים היינו מונעים מהם את זה".