ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אמש (שבת) הערכת מצב טלפונית בנושא הר הבית. בדיון הוחלט לפתוח את ההר בהדרגה החל מהיום בצהריים למתפללים, מבקרים ותיירים. הוחלט שבשערי הכניסה להר הבית יוצבו מגנומטרים ויותקנו מצלמות מחוץ להר שיכסו את הנעשה על ההר. בהמשך, על פי שיקול דעתם של מפכ"ל המשטרה, מפקד המחוז וראש השב"כ יינקטו אמצעי ביטחון נוספים.
 
בתוך כך, נתניהו אימץ את המלצות מפקד מחוז ירושלים והנחה את המשטרה לפעול על פיהן. במקביל, הקים ניצב הלוי צוות חקירה שייבחן את כל האפשרויות למיצוי המערך הביטחוני באזור הר הבית, על מנת למנוע אפשרות של הסלקת נשקים אל תוך המתחם ולמנוע, ככל הניתן, אירועים חריגים באזור. "ככל שיתקבלו ההמלצות והמסקנות, הן ייצאו מן הכוח אל הפועל", כך אמרו הערב במשטרה.

שלושה אנשי וקף נעצרו בחשד שידעו או סייעו למחבלים בהר הבית. על פי הדיווחים הערב בערוץ 2, בזמן שעבר מאז הפיגוע, בוצעו בשטח ההר חיפושים בהיקף חסר תקדים. בין היתר, שוטרים נכנסו למשרדיהם של אנשי הוקף ולמבנים נוספים במתחם ומצאו אמצעי לחימה ותכנים מסיתים גורמים בווקף אמרו: "איבדנו שליטה על אל-אקצא".

בעקבות הפיגוע, הוחלט לסגור את הר הבית לכניסת מתפללים, לראשונה מאז שנת 1969. ככל הנראה, המתחם צפוי להיפתח היום בשעות הבוקר. עוד דווח בערוץ 2 כי עמדת הדרג הפוליטי היא לדחות עד להודעה חדשה את חידושי ביקורי הח"כים בהר, שהיו אמורים להתחדש בימים הקרובים. בנוסף, בהוראות השר לבטחון פנים גלעד ארדן ייבדקו התבטאויות של השיח ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית. כמו כן, דווח שלמרות שבסוף שנת 2014 אושרו המלצות להציב שערים מגנטים בכל הכניסות להר הבית, בפועל הוצב רק אחד כזה.



הבית הלבן פרסם הודעת גינוי לפיגוע. "הפיגוע אילץ את ממשלת ישראל לסגור באופן זמני את הר הבית לצורך החקירה, ישראל הבטיחה כי אין לה כוונה לשנות את הסטטוס-קוו". הם הוסיפו: "צריכה להיות אפס סובלנות לטרור מפני שהדבר מקשה על השגת השלום".



זירת הפיגוע. צילום: דוברות המשטרה



בתוך כך, שר האוצר משה כחלון ביטל פגישה שהיתה אמורה להתקיים היום עם ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה בירושלים, בגלל המתיחות שנוצרה בעקבות הפיגוע וסגירת מתחם ההר למתפללים מוסלמים. יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שוחח אמש בטלפון עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וגינה את הפיגוע בהר הבית. אבו מאזן אמר, כי הוא מתנגד בתוקף לכל מעשה אלימות, ובפרט במקומות הקדושים. עם זאת, הוא ביקש לבטל את ההחלטה לסגור את הר הבית למתפללים והזהיר מההשלכות שיהיו לצעדים כאלה ומשינוי הסטטוס קוו במקומות הקדושים.



סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית, ופא, דיווחה כי נתניהו אמר לו שלא יהיה שינוי של הסטטוס קוו של המקומות הקדושים וביקש להרגיע את המצב. הרשות הפלסטינית אף ניהלה מגעים עם ירדן כדי שתפעל לבטל את ההחלטה לסגור את הר הבית לכניסת מתפללים.
 
הממשלה הפלסטינית הזהירה מפני "המהלכים חסרי התקדים במסגד אל-אקצה", בעקבות הפיגוע. "יש להפסיק לאלתר את ההתנכלות ולפתוח את המסגד, כדי לא לפגוע בקדושתו", אמר דובר הממשלה יוסף אל-מחמוד. "הממשלה עוכבת בדאגה אחר המהלכים של הכיבוש, שעלולה לפגוע במעמד ההיסטורי והסטטוס קוו במסגד אל-אקצה ובמזרח ירושלים הכבושה, דבר שיביא להידרדרות נוספת במצב הנפיץ".