הפרשן המדיני, רביב דרוקר, התייחס היום (שלישי) בגל"צ לפרסומים בגין הודעתה של גרמניה כי היא דוחה את החתימה על העסקה לפיה יימכרו שלוש צוללות נוספות לישראל, למועד לא ידוע ואמר כי לדעתו מדובר רק בהשעייה. "מתקשה לראות את ממשלת גרמניה מבטלת דבר כזה. שלוש צוללות הם הסכימו למכור בהרבה פחות זמן".

דרוקר הוסיף כי "הם יכולים לבטל את ההסכם על שורה של דברים, בטח כאלה שמאפשרות יכולות גרעיניות. אין חשיבות לסעיף הביטול של העסקה. בסוף האינטרסים יגברו. לא מאמין שבגלל שמיקי גנור חטא, גרמניה תבטל את עסקה".

על האפשרות שמתווך העסקה, מיקי גנור יקבל מעמד של עד מדינה אמר הפרשן כי הוא יהיה חייב לתת למשטרה שם משמעותי של מישהו מאוד בכיר. "אם הוא רוצה לצאת עם חסינות מלאה הוא יצטרך לתת מישהו למעלה. ברמה התאורטית זה חייב להיות מישהו מאוד גבוה במדינה. לא יודעים מה הוא עומד למסור".

על הצפי להימשכות החקירה אמר הפרשן: "זה עניין של מינימום שנה". כזכור, לאחר הארכת מעצרם של החשודים המרכזיים בפרשה 3000, ועל רקע הפיכתו הצפויה של מיקי גנור, מהחשודים המרכזיים במעורבות בשחיתות בעסקה, לעד מדינה, הודיעה גרמניה לישראל כי היא דוחה את החתימה על העסקה לפיה יימכרו שלוש צוללות נוספות לישראל, למועד לא ידוע.