חיילי חטיבת כפיר ממחזור גיוס אוגוסט 2014 הגיעו היום (שלישי) להשתחרר בבית החייל בירושלים. העדרו של חייל אחד, אלאור אזריה, ששרוי במעצר, בלט במיוחד: לאחר שהשתחררו, שבעת חבריו ממחלקה 2 מבצעית יצאו לבושים בחולצות עליהן מתנוססת תמונתו של אזריה עם הכיתוב: "גדוד שמשון מצהיר  אלאור אזריה זכאי: אני רוצה הביתה". גם אביו של אזריה, צ'ארלי, הגיע.
כבר בשעה 9:00 ניתן היה להבחין בחבורה הקטנה, צ'ארלי והחברים, מתגודדת בחוץ, עם דגל גדול לצדם. לאחר שחבריו של אזריה נכנסו למבנה במטרה להפוך אזרחים, אמר אביו ל"מעריב": "החולצות זה הם, לא אני, אני רק באתי לתמוך". עוד אמר כי "מצבי הבריאותי לא טוב". לגבי מעצר הבית אליו אמור אזריה לצאת ביום חמישי, אמר: "הוא צריך להיות משוחרר לגמרי, הוא הרי חף מפשע. 95 אחוז מהאוכלוסייה חושבת ככה. צריך רק להסתכל על כל הפרוטוקולים ולהבין, הכל שם".
 
בעוד אביו של אזריה מחכה בחנייה, רחבת בית החייל לבשה יום חג עם מוזיקה מקפיצה ואוכל. החיילים, בהם גם חבריו של אזריה, הצטלמו כאשר הם גוזרים את תעודת החוגר שלהם והתחבקו בשמחה. שעתיים לאחר מכן יצאו שבעה אזרחים טריים והצטלמו כשהם לבושים בחולצות שהודפסו במיוחד כאמור.

 
צ'רלי אזריה וחבריו של בנו אלאור בשחרורם מצה"ל. צילום: מרק ישראל סלם

אחד מהם, אריאל, אמר כי אזריה "בעיניי אדם מדהים, לא ניכנס לאיך למה כמה אבל אני מאוד מקווה שייצא מהמשפט הזה זכאי. הוא זכאי בעיניי". עוד הוא אמר כי "עד היום רצינו לפתוח את הפה, זה לא פשוט במסגרת צבאית". חבר נוסף, מאור, אף אמר על אזריה כי "מה שהוא עשה עם עצמו, אני לא יודע אם הוא צודק או לא, לא אני שאשפוט, אני רק יכול להגיד שאני מתגעגע אליו".
 לשאלה אם בתור אזרחים הם מתכננים להחריף את צעדיהם, הסתפקו בתשובה "הזמן יעשה את שלו". צחי אליהו, פעיל מרכזי במאבק של משפחת אזריה שנשאל אם הורו לחברים לא לדבר, ציין "טוחנים להם את המוח. דובר צה"ל הפחידו אותם, שזה יכול לסבך אותך בעבודה עתידית".
 אביו של אזריה נשאל לבסוף על התחושה שמתעוררת למראה הדוכנים ברחבה שהגיעו  עם הצעות עבודה להמשך עבור המשתחררים הטריים. לדבריו, "אי אפשר להתנתק מהתחושה שבינתיים אלאור יושב ומחכה".  האב אמר "באתי לאחל הצלחה, הם כמו הבן שלי, כמו שכל חיילי צה"ל אמורים להיות ילדים של כולנו. כולם יודעים מה יקרה ב-30 בחודש. כל עם ישראל יודע שאלאור חף מפשע. "בזמן שכולם מתכננים טיול שחרור לחו"ל אלאור חושב מה יקרה ב-30 בחודש. מה שעושים לו זה עוול, עוול גדול למשפחה וגם לכל עם ישראל ולחיילי צה"ל". עוד טען האב כי "מישהו מנע מהחבר'ה לדבר. יש חשש שמישהו ינסה לאיים עליהם. אבל אני באתי רק לאחל להם הצלחה".