זהבה שאול, אמו של החייל החטוף אורון, טענה הערב (רביעי), בפני כ-5,000 אנשים שהגיעו לעצרת למען החזרת גופתו של בנה מהשבי, כי "בני אורון לא היה בתוך הנגמ״ש בעת חטיפתו, אלא מחוצה לו, וניהל קרב מול החמאס, אז נחטף דרך אחת המנהרות". כמו כן, היא פנתה בנאומה לממשלה לפעול להחזרתו: "החזירו את בני אורון הביתה ואותי ואת אחיו חזרה לחיים".



במסגרת המסר שביקשה להעביר לראשי ההנהגה ומערכת הביטחון, אמרה שאול כי "אני פונה אל מערכת הביטחון, לצה״ל, לממשלת ישראל ולעומד בראשה, לכל שר וחבר כנסת - אתם נבחרי הציבור, מלאו חובתכם כלפי החיילים שהנכם שולחים לקרב, הראו להם שהם אינם הפקר, הוכיחו זאת בהחזרת בני אורון שיצא להגן על כל אחת ואחד מאיתנו".



"חינכנו את ילדינו לאהבת ישראל, למסירות והגנה עליה וזה בעצם היה פועלו של בני - לוחם גולני ומצטיין נשיא המדינה, וזה הלוחם שנשאר בעזה וגורלו לא ידוע. שלוש שנים זה מספיק, די, החזירו את אורון".



אלפים בעצרת למען השבת אורון שאול
אלפים בעצרת למען השבת אורון שאול



בתוך כך, יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, התחייב באירוע לעשות ככל שביכולתו כדי לסייע בהשבת החטופים לישראל: "יש נושאים שבהם כולנו יחד, אין אופוזיציה וקואליציה, ותפקידנו לוודא ולדאוג שהממשלה עושה את כל שניתן על מנת להביא מזור למשפחות".



הוא הוסיף כי "אנחנו רואים אחדות אמיתית כאן הערב. תפקידנו כפוליטיקאים להביא את האחדות הזו ליום-יום. החובה שלנו היא לדבר על הדברים שמחברים בנינו לא על הדברים שמפרידים. אנחנו עם אחד. אני מתחייב לנהוג כך".



לדבריו, "בימים אלה אני יוצא למסע ברחבי המדינה, ומבחינתי הנושא הזה נמצא במרכז סדר היום ואני מתחייב,זהבה, להזכיר זאת בכל מפגש ובכל מקום בו אהיה. משפחת שאול, ליבנו איתכם ואעשה כל שניתן בכל תפקיד שבו אהיה על מנת לסייע בעניין".