מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב מרדכי, התראיין הערב (שבת) לרשת ה-BBC בערבית ואמר כי ישראל מחפשת חלופות להצבת המגנומטרים בכניסה להר הבית, וזאת לאור המהומות שהתפשטו בעיר לאחר הצבתם. בנוסף לכך, נודע כי בכוונת הקבינט המדיני ביטחוני להתכנס ולדון בנושא בערב יום ראשון. 



"יש לנו רעיונות, כולל הסרת המגנומטרים שהם פתרון ביטחוני בלבד, אנו נראה מה החלופות הקיימות. בימים האלה אנו בוחנים אופציות וחלופות נוספות שיבטיחו ביטחון ושלא יקרה פעם נוספת פיגוע. אני רוצה לקרוא לשכנינו במדינות ערב, ולמוסלמים באופן כללי: אם למישהו יש רעיון איך נמנע פיגוע נוסף ונוכל להבטיח למתפללים שלא יהיו עוד פיגועים אהלן וסהלן. אנו לא רוצים לשנות את הסטטוס קוו סוף פסוק", אמר.



גם השר לענייני מודיעין, ישראל כ"ץ, התייחס לנושא בראיון שהעניק לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2. בראיון טען השר כי ישראל לא תתעקש על המגנומטרים אם ימצא פיתרון מקביל שיספק ביטחון במתחם הקדוש. "מגנומטר לא מופיע בתנ"ך", אמר כץ והוסיף כי  יש להילחם במסיתים בקרב הציבור בערבי כדי :לחיות בשלום עם המתונים". 



דבריו של האלוף מרדכי באים בהמשך לניסיונותיו של הרמטכ"ל גבי איזנקוט למנוע התדרדרות נוספת במצב הביטחוני. בין המאמצים בהם נוקטים במערכת הביטחון ישנן פעולות מודיעיניות ומבצעיות, וזאת בנוסך לניסיונות הידברות עם מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית, ניסיונות שנקלעו לקשיים בשל הודעת יושב ראש הרשות אבו מאזן על הפסקת הקשרים עם ישראל, בהם גם התיאום הביטחוני.



התחדשו האירועים בירושלים, הפלסטינים טוענים להרוג



במקביל לדברים אלה, התחדשו המהומות ברחבי ירושלים במספר מוקדים. בשכונות א-טור, שועפט והר הזיתים רעולי פנים יידו אבנים לעבר שוטרים, ובעיסוויה יודו אבנים ואף הובער צמיג בכביש בשכונה. על פי דיווחים בתקשורת הפלסטינים, במהלך פיזור המתפרעים, נהרג אחד מהם מירי של כוחות הביטחון.



גם בערי ישראל החלו הפגנות, כאשר עשרות אנשים הפגינו בטייבה, סכנין וקלנסואה, כאשר הם קוראים קריאות לסיום הכיבוש, ומניפים דגלי פלסטין. עם זאת, בהפגנות אלה לא נרשמו אירועים חריגים. "הממשלה בראשות נתניהו נושאת במלוא האחריות על כל דם שנשפך", אמר יו"ר ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, ח"כ לשעבר מוחמד ברכה, בשיחה עם "מעריב אונליין". הוא טען, והוסיף כי "מי שמקבל החלטה מודעת על אף חוות דעתם של מנגנוני הביטחון מרכזיים הוא בעצם חותר להסלמה".