החייל בחופשה שירה וניטרל את המחבל בפיגוע בחלמיש שיחזר הערב (שבת) את האירועים: "אני לוחם ביחידת עוקץ, בן 22 מנווה צוף חלמיש. אתמול, בזמן ארוחת שישי עם המשפחה, שמענו צעקות מכיוון הבית של השכנים. יצאנו החוצה לראות מה קורה, אני ואבא שלי. כשראינו שמדובר באירוע יותר חמור רצתי פנימה להביא את הנשק שלי".


הלוחם שניטרל את המחבל בחלמיש

"עמדתי מחוץ לבית וראיתי את המחבל מהחלון. הבנתי שאני צריך לנהוג בקור רוח ולהיות מקצועי. יריתי בו כדור אחד, שפגע לו בבטן וניטרל אותו. בעיקר הייתי במקום הנכון ובזמן הנכון. אין ספק שזה אירוע מורכב בשביל היישוב. אנחנו משתתפים בצער המשפחה ומחבקים אותה. באופן אישי זה אירוע מורכב, אני משתדל להתמקד בעובדה שבמעט שעשיתי מנעתי משהו שהיה יכול להיות אירוע הרבה יותר חמור בזמן קצר. זו לא פעם ראשונה שאנחנו חווים אירוע מסוג זה. לפני שלוש שנים אירוע דומה קרה בבית שלי עם אחותי הקטנה, מחבל נכנס ותקף אותה. בנס האירוע נגמר בתוצאות פחות גרועות מהפעם", סיפר.



אמו של החייל, רייצ'ל מעוז, סיפרה: "אכלנו ארוחה ושמענו צעקות. הבן שלי הסתכל בחלון וירה דרכו. היינו מפוחדים, היינו מבוהלים. אנחנו רואים מחבל ששחט משפחה בסכין ענקית, הוא יצא מהבית בשביל לשחוט בני אדם".



גיסו של הלוחם הוסיף: "כשאני הגעתי המחבל היה שכוב על הרצפה. הוא היה בהכרה ולא יכול היה לתקוף אותנו. בבית היו אישה עם חמישה ילדים שהסתגרה עם הילדים בתוך החדר. היא שמעה אותנו ויצאה אלינו, אז כבר מגיעים אנשי הרפואה של היישוב וכיתת הכוננות של היישוב ומתחילים טיפול מהיר".