הבוקר (שני) הותר לפרסום כי אתמול בערב תקף פועל ירדני שעבד בביתו של אחד מעובדי השגרירות מאבטח בשגרירות ונורה למוות. הפועל, נער בן 17, החליף ריהוט במגורי השליחים, הסמוכים לשגרירות בעמאן, כאשר לפתע הוא התגנב מאחורי המאבטח והחל לדקור אותו עם מברג שהיה בידו. איש האבטחה פתח ירה לעבר הפועל והרגו. בנוסף לכך, מהירי נהרג גם בעל הבית, רופא ירדני, שהיה במקום והמאבטח נפצע באורח קל.



ראש הממשלה שוחח במהלך הלילה עם שגרירת ישראל בעמאן, עינת שלין, ומשרד החוץ וגורמי הביטחון פועלים מול ממשלת ירדן, אשר כרגע מבקשת לחקור את עובד השגרירות, וזאת בניגוד לחסינות הניתנת לו מתוקף אמנת וינה. בשל הסירוב הירדני לאפשר לעובד השגרירות לחזור לישראל, החליטו שאר עובדי השגרירות להישאר בירדן גם הם, אף שהיו אמורים להתפנות ונמצאים בתוך השגרירות.



אביו של הצעיר שדקר את איש האבטחה אמר לכלי תקשורת מקומיים בירדן כי הוא מחשיב את בנו "כשהיד של אללה". האב הוסיף: "לא משנה על מה רבתם או מה שקרה ביניכם, אי אפשר להרוג כך בן אדם בדם קר". בתוך כך, בירדן נשמעו קולות הדורשים לגזור עונש מוות על המאבטח הישראלי. 



חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני) אמרה הבוקר לגל"צ בעקבות האירוע בירדן והמשבר המתמשך בהר הבית כי "אנחנו כפסע ממעבר מסכסוך ישראלי-פלסטיני לאירוע פאן-מוסלמי נגד ישראל".



זירת האירוע בעמאן. צילום: אתר עמון הירדני



האירוע בירדן מצטרף למתח הגובר בין ישראל לממלכה ההאשמית, מתיחות שנובעת מהמשבר שמתחולל סביב הר הבית כבר עשרה ימים. כזכור, המשבר החל לאחר שישראל הציבה מגנומטרים סביב המתחם הקדוש - שעליו ירדן פורשת את אחריותה. הפעולה הישראלית נתפשה בצד הירדני כהפרת הסטטוס קוו ובעולם המוסלמי כפגיעה באתר הקדוש.



כזכור, מלך ירדן עבדאללה התקשר לראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע שעבר כדי להרגיע את הרוחות לאחר מתקפת הטרור בהר הבית. השיחה התקיימה לאחר שבישראל חששו כי הפיגוע בירושלים, שבו נרצחו השוטרים האיל סתאוי וכמיל שנאן, יבעיר את השטח באופן שעלול לעורר אינתיפאדה שלישית. במהלך השיחה בין השניים גינה המנהיג הירדני את הרצח וקרא לישראל לפתוח מחדש את מתחם הר הבית, שנסגר מסיבות ביטחוניות עקב האירוע.



עבדאללה מלך ירדן. צילום: AFP