מנגנון המודיעין הירדני אישר הלילה (שלישי) כי חקירת תקרית הירי בשגרירות הישראלית בבירה הסתיימה. ממנה עלה כי ויכוח בין הנער, בנו של בעל חנות הרהיטים לבין הקב"ט הישראלי, קדם לתקרית. הוויכוח אירע על רקע עיכוב במסירת חדר השינה ובמהלכו הנער הירדני תקף במברג את המאבטח, שהגיב בירי. את הדברים אישרו הפועל השני ושומר הבניין, ממוצא מצרי, כך דווח בסוכנות הידיעות הרשמית בממלכה ההאשמית, פטרה.



מספר שעות לפני כן, המאבטח הישראלי שנפצע בשגרירות בירדן שב לישראל, זאת לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו והמלך עבדאללה דנו בכך. על פי הדיווחים בתקשורת במדינה, המלך הדגיש באוזני ראש הממשלה את הצורך למצוא פתרון מיידי ולהסיר את הגורמים למשבר, כך שהמצב ישוב לקדמותו ומסגד אל-אקצה ייפתח למתפללים. עבדאללה תבע עוד שהסלמה זו בהר הבית לא תחזור על עצמה, ו"לכבד את הסטטוס קוו במקום".



בהודעה הרשמית ששחררה לשכת ראש הממשלה נאמר כי "אנשי שגרירות ישראל בירדן בראשות השגרירה עינת שלאין הגיעו לפני זמן קצר לישראל דרך מעבר אלנבי. בין אנשי הצוות גם איש האבטחה, אשר נפצע אמש בפיגוע הדקירה בעמאן. לכל השליחים שלום. שובם של השליחים התאפשר הודות לשיתוף פעולה הדוק, שהתקיים ביממה האחרונה בין ישראל לבין ירדן. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר עם השגרירה ואיש האבטחה, דרש בשלומם וברך אותם".



כזכור, אתמול בשעות הבוקר הותר לפרסום כי פועל ירדני שעבד בביתו של אחד מעובדי השגרירות מאבטח בשגרירות ונורה למוות. הפועל, נער בן 17, החליף ריהוט במגורי השליחים, הסמוכים לשגרירות בעמאן, כאשר לפתע הוא התגנב מאחורי המאבטח והחל לדקור אותו עם מברג שהיה בידו. איש האבטחה פתח ירה לעבר הפועל והרגו. בנוסף לכך, מהירי נהרג גם בעל הבית, רופא ירדני, שהיה במקום והמאבטח נפצע באורח קל.



אביו של הצעיר שדקר את איש האבטחה אמר לכלי תקשורת מקומיים בירדן כי הוא מחשיב את בנו "כשהיד של אללה". האב הוסיף: "לא משנה על מה רבתם או מה שקרה ביניכם, אי אפשר להרוג כך בן אדם בדם קר". בתוך כך, בירדן נשמעו קולות הדורשים לגזור עונש מוות על המאבטח הישראלי.