סערת המגנומטרים שמטרידה את ישראל בשבוע האחרון, הגיעה גם לשוטרי מג"ב, אשר חלקם הודיעו כי יהיה להם קשה להמשיך ולשרת בירושלים בלי אמצעי הגנה מתאימים. על העניין הזה, ועל החלטות הממשלה, עלה היום (שלישי) ניצב בדימוס, אריה עמית, שטען כי לדעתו אין שום שוטר שמתנגד כעת לשרת בהר הבית, ומתח ביקורת קשה וחריפה מאוד על קבלת ההחלטות של ממשלת ישראל. 



עמית, שתפקד במשך שלוש שנים כמפקד מחוז ירושלים, התייחס בתחילה לתפקוד השוטרים ואמר: "אני מאוד מתקשה להאמין שזה נכון. שוטרי ירושלים, ואני לא רוצה לפגוע באף שוטר אחר במדינת ישראל, בזים לסכנה. הם רגילים לסכנה, הם לא חוששים מסכנה, הם חיים בתוך הסכנה. אם לא מסוכן הם חוששים.



אבל יחד עם זאת, הם שונאים שלא סופרים אותם


"בואו נבדיל בין הסמרטוטיה המוחלטת של סט ההחלטות שקיבלו ראש הממשלה ואנשיו, שגרמו לנו נזק מטורף, בעיקר בעניין הריבונות והר הבית. אז אנחנו יודעים שהצבא הישראלי חזק ויכול לנצח, אבל המנהיגות היא פחדנית והיסטרית, ואין דברים כאלה. אבל השוטרים ידעו להגן על עצמם לפני המגנומטרים האלה, זה כבר סיפור מת. השוטרים יודעים להגן על עצמם. הפיגוע הזה, שביצעו מתוך ההר, יכלו לבצע אותו גם מחוץ להר. אסור להכניס את השוטרים לפניקה הפוליטית הנוראית שבה אנחנו חיים".



אם יש שני שוטרים בשער, אחד צריך להסתכל פנימה, ואחד אחורה


"זה לקח שכבר נלמד. חלק מהפיגועים האחרונים שבהם נפגעו שוטרים במזרח ירושלים ובשאר העיר, היה בשל מצב שבו חוליית לוחמים לא הסתכלה אחורה, אלא רק קדימה, והם חטפו מאחורה את המכה. במזרח ירושלים צריך להסתכל לכל הכיוונים. אל תחברו את הנושא של פעילות מקצועית של המשטרה, להחלטות המחרידות של הנהגת המדינה".



"הסיפור של המגנומטרים הוא לא זה שמפחיד את שוטרי ירושלים, שבגללם הם לא יעמדו על המשמר. אין דבר כזה. זה לא יכול להיות. ההצבה שלהם היתה הצ בה היסטרית. פעם שהוצבו, אי אפשר להוריד אותם. ברגע שאתה מוריד אותם, בתגובה כל כך לחוצה והיסטרית, אתה נראה כמדינה כסמרטוט בפני העולם המוסלמי. תראו מה קורה עכשיו. יצאנו סמרטוטים ועכשיו הווקף אומרים שהם לא ייכנסו להר עדיין. מי הם בכלל שיגידו לנו מה לעשות?