המגנומטרים הועלמו, אך לא המתיחות: המתפללים המוסלמים בירושלים עדיין מסרבים להיכנס למתחם הר הבית, וגדשו גם הערב (שלישי) את אזור שער האריות, שם התלקחו עימותים בינם לבין המשטרה. אנשי הווקף טוענים כי התקנת המצלמות החדשות המתוכננות במקום הן עדיין הפרה של הסטטוס קוו במקום, ומעודדים את המתפללים להמשיך במחאה. 

אלפי אנשים התקבצו הערב בשער האריות, ולפי המשטרה החלו ליידות אבנים ולהשליך חפצים לעבר השוטרים המאבטחים את האזור. הם פיזרו אותם בכוח, כשאחד המתפללים במקום טען: "פיזרו אותנו בכדורי גומי ורימוני הלם". יש לציין כי מוקדם יותר הערב סיימה המשטרה לפרק את המגנומטרים במתחם, בהמשך להחלטת הקבינט
התפרעויות בהר הבית


גם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, קרא היום לפלסטינים במזרח ירושלים "להחזיק מעמד", והדגיש כי יש להשיב את המצב במסגד אל-אקצא לקדמותו מלפני ה-14 ביולי. בפתיחת ישיבת ההנהגה הפלסטינית במוקטעה שברמאללה, אמר יו"ר הרשות כי אין להסתפק בהסרת המגנומטרים והדגיש את תמיכתו המלאה בווקף ובחכמי הדת, שהודיעו מוקדם יותר שאינם נכנסים להתפלל במסגד, אלא לאחר הכנת דוח מפורט על "הפגיעות הישראליות", כלשונם.

בפנייה לפלסטינים במזרח ירושלים, אמר אבו מאזן: "אנחנו אתכם, בכל מה שעשיתם ותעשו. אתם גאוותנו, מאחר ואתם דואגים לאל אקצא שלכם, לאדמתכם, לכבודכם, לעם שלכם, לדת שלכם ולמקומות הקדושים לכם. זוהי התשובה לכל מי שפגע במקומות הקדושים לנו, וכל מי שרוצה לשחק בהם". 

"ירושלים לנו, היא בירתנו, היא הריבונות שלנו, ולכן מה שאתם עושים הוא הנכון. התקומה שלכם היא תקומת איש אחד שדוחה כל הפעילויות של ישראל. אנחנו תומכים בכם ונמשיך לתמוך בכם", הוסיף.