משרד הביטחון עושה מאמצים לסייע לחברה הגרמנית טיסנקרופ כדי למנוע את הכנסת לרשימה השחורה של משרד הכלכלה וזאת מאחר שהיא אינה עומדת בתנאי התחייבותה לרכש גומלין בישראל. הבוקר (רביעי) דווח בכלכליסט כי נציגי המשרד נפגשו עם נציגי החברה וייעצו להם כיצד להתנהל מול משרד הכלכלה.



חברת טיסנקרופ, שהמספנות שלה בונות את הצוללות של ישראל ואת כלי השיט, התחייבה כמקובל, לרכוש בישראל מוצרים בסך של כ-750 מיליון שקל. אולם, עד כה הם לא עמדו בהתחייבות זו, והמועד האחרון ליישומה הוא אוגוסט 2017. לאחר פניות חוזרות ונשנות, זומנו נציגי טיסנקרופ לפגישה ברשות הממונה על פיתוח ורכישות גומלין של משרד הכלכלה.



ממשרד הביטחון נמסר בתגובה כי "משרד הביטחון מכחיש בתוקף את הפרסום בכלכליסט ומעולם לא תדרך כביכול את חברת טיסנקרופ או כל חברה אחרת בנושא. מנהל הרכש במשרד הביטחון מעודד כמדיניות רכש גומלין במדינת ישראל, ופועל בשבועות האחרונים, בשיתוף פעולה מלא עם הרשפ"ת ועם חברת טיסנקרופ הגרמנית, לאיתור פרויקטים, שיאפשרו את מימוש חובותיה של החברה לרכש גומלין משמעותי בישראל. במסגרת זו, יזמו מנהל הרכש ונציגי הרשפ"ת ביקור של נציגי החברה הגרמנית בישראל, שבמהלכו הוצגו לחברה מספר הצעות לרכש גומלין בפרויקטים 'כחול לבן', שיניבו תמורות הן לכלכלה הישראלית והן למערכת הביטחון. בכל הפגישות נכחו יחד, נציגים של משרד הביטחון והרשפ"ת. לאחר שנציגי טיסנקרופ הביעו עניין ראשוני, הועבר קידום הפרויקטים לרשפ"ת, שהיא בעלתה הסמכות הבלעדית במדינת ישראל בנושא רכש גומלין.  צר לנו על הפרסום, שנועד לפגוע במאמץ המשותף למשרדי הביטחון והכלכלה להביא השקעות ורכש גומלין משמעותי למשק הישראלי.


כזכור, טיסנקרופ עומדת בחודשים האחרונים בעין הסערה לאחר שנציגה בישראל, מיקי גנור, הפך לעד מדינה כחשוד במתן שוחד לבכירים במערכת הביטחון ובצהל כדי להיטיב עם עסקיה ולהגדיל את רווחיו. בפרשה זו נקשר גם שמו של עורך דינו של גנור, דוד שמרון, שהוא גם בן דודו ופרקליטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.