אירוע יוצא דופן התרחש היום (ראשון) בבית המשפט לערעורים, רגע לפני הקראת הדין בעניינו של אלאור אזריה. עורך הדין, יורם שפטל, פנה אל כלי התקשורת כשהוא מקריא מכתב של אדם שהגיע אליו, אשר מספר על הדרך בה היו מנטרלים מחבלים בעבר. שפטל ניסה להראות כי מעשיו של אלאור אזריה היו נכונים וראויים, וחזר על דרישתו לזיכוי מלא".



"חייל ששירת בחיל האוויר ב-2002 סיפר על פיגוע בדרום. הוא כתב לי כך: 'יצא לי להיות נוכח באירוע חבלני, בו הרגו שני מחבלים שתי חיילות ופצעו שישה אחרים. אני ועוד חייל ירינו ופגענו, ולשניהם בוצע לאחר מכן וידוא ההריגה על ידי כוחות הביטחון. זה היה הנוהל המקובל אז. היו מפשיטים אותם לבדוק האם יש עליהם חגורת נפץ, דורכים עליהם, דורכים על הידיים שלהם על מנת לוודא שלא יפעילו אותה, אני מצרף תמונה למקומון של באר שבע, כך ניתן לראות את אשר נעשה. אחד החיילים דורך על יד אחת, השני דורך על יד שנייה, השלישי מבצע וידוא הריגה, דקות רבות אחרי שהמחבל כבר מנוטרל'".



"ולכן, עצם העמדתו לדין בבית דין צבאי של אלאור הוא חטא, ועצם העובדה שהוא לא רק עמד לדין, אלא הורשע, זה עיוות דין בשיאו. עוד פחות מחצי שעה, לבית הדין תהיה הזדמנות פז לתקן את העוול המחפיר, שזוהי רוח צה"ל. אלאור נהג באופן מאוד מתון. את הקורבן אלאור העמידו לדין. זוהי רוח צה"ל. העניין שדורכים על מחבל על יד אחת, ועל היד השנייה, שמכוונים אקדח לראשו ויורים בו היישר ל-72 הבתולות. אביו של אזריה ביקש לפני הדיון: "אבקש מכולם לשמור על איפוק".