אלאור אזריה ייכנס לכלא ב-9 באוגוסט, כך קבע היום (ראשון) בית הדין הצבאי לערעורים. סנגורו של אזריה, עו"ד יורם שפטל, ביקש עיכוב ביצוע של 30 ימים על מנת להגיש ערעור לבית המשפט העליון, אולם לבסוף התפשר על 20. התובע, עו"ד סא"ל נדב וייסמן, התנגד לבקשה וביקש לאשר דחייה של מספר ימים בלבד לצורך התארגנות. 



שפטל אמר כי הוא לא השתכנע מהכרעת הדין של בית הדין לערעורים. בדיון שנערך לאחר הקראת הכרעת הדין, ביקש עורך הדין של אזריה  דחייה של 30 ימים בריצוי העונש לצורך הגשת הערעור והציג תקדימים לבקשה. לאחר הגשת בקשת ערעור לבית המשפט העליון תוגש בקשה נוספת לדחייה ריצוי העונש. 



עורך הדין שפטל מיד לאחר הדיון

לדברי וייסמן, אזריה הורשע על ידי שמונה שופטים בשתי ערכאות ואין תקדים להתערבות של בית המשפט העליון לאחר הרשעה כפולה. סא"ל ויסמן הוסיף כי אזריה ניצל את הנשק הצבאי ואת תפקידו הצבאי לירי ואמר כי אזריה שהה שנה וארבעה חודשים במעצר פתוח ובמעצר בית. "יש גבול למה שאפשר לבקש".


צ'ארלי אזריה לאחר הדיון

אב בית הדין, האלוף דורון פיילס יצא להפסקה כדי לשקול את עיכוב ביצוע הדין, וקיבל באופן חלקי את בקשתו של עו"ד שפטל. "הסנגור מבקש לעכב את ביצוע העונש ב-20 יום להכנת רשות ערעור לעליון", אמר פיילס, "התובע הדגיש שאין הצדקה לעיכוב ביצוע נוסף והסכים לכמה ימים. למרות שאין למערער זכות עיכוב ביצוע בשל רצונו לבקש רשות ערעור - ראוי להיעתר לבקשה באופן חלקי. כדי שיהיה בידי הסנגור אפשרות להגשת בקשה לבית המשפט העליון".



בית הדין הצבאי לערעורים בראשות הנשיא, האלוף דורון פיילס, הותיר על כנה את הרשעתו של אזריה בירי במחבל מנוטרל בחברון ואת העונש שהושת עליו - 18 חודשי מאסר. השופטים קבעו כי אזריה פעל בניגוד להוראות הפתיחה באש וכי אין מקום לקבל את גרסתו שחש סכנה. 



"עיקר טענות ההגנה נדחו בגלל כישלונות צוות ההגנה הקודמות"


בסיום הדיון הסביר עו"ד שפטל את החלטה להגיש ערעור על ההרשעה של אזריה: "זהו המקרה הראשון בהיסטוריה המשפטית של ישראל שאותו שופט שקובע שאין מקום לעצור את הנאשם, מרשיע אותו. מדובר במהפך הגדול ביותר בהיסטוריה של המשפט בישראל, עיוות דין גדול. אנחנו נבקש מבית המשפט העליון רשות לערער על החלטה זו, הרצופה טעויות אין ספור". 
שפטל לא שכח לעקוץ את סנגוריו הקודמים של אזריה, עורכי הדין אילן כ"ץ ואייל בסרגליק: "יכולנו בקלות, לאור החלטת בית הדין, לומר תראו: עיקר טענות ההגנה נדחו בגלל כישלונות צוות ההגנה הקודמות, אך חרף כל אלה, על פי העובדות שהיו בפני השופט, הוא היה צריך להגיע לזיכוי". 
אביו של אלאור, צ'ארלי, אמר: "ראשית כל אני רוצה להודות לכל העם השפוי והתומכים שהגיעו לעודד ולתמוך. 90% יודעים שאלאור חף מפשע. אני מבקש מהשופטים להגיע לאותה מסקנה, הפרוטוקולים מדברים מטעם עצמם. לא ראיתי מה אמרו ראש הממשלה ושר הביטחון, אני מתעסק בבן שלי".

התובע וייסמן אמר: "שמענו את הכרעת הדין. הרכב השופטים דחה את הערעור  שמונה שופטים, מהם חמישה שופטים מקצועיים וחמישה קצינים בכירים, הרשיעו את אזריה פה אחד. פסק הדין חד ומהדהד ויילמד עוד שנים רבות".