הסאגה תימשך? אלאור אזריה, שבית הדין הצבאי לערעורים הרשיע אותו ביום ראשון פה אחד בהריגת מחבל מנוטרל במרץ 2016 בחברון ואשר ביום רביעי הבא אמור להתחיל לרצות בכלא 4 את 18 חודשי המאסר שנגזרו עליו – עשוי להגיש בקשת ערעור לבית המשפט העליון.

בא כוחו של אזריה, עו"ד יורם שפטל, הודיע שהוא מכין את בקשת הערעור לבית המשפט העליון, אך עם זאת, הבקשה טרם הוגשה. עדיין לא ברור אם אכן הבקשה תוגש, או שאזריה יעדיף לפנות להליך של פנייה לאחר כניסתו לכלא לרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט בבקשה לקיצור עונשו.
הרמטכ"ל כבר הבהיר שאם תהיה פנייה כזו הוא ישקול אותה בכובד ראש. אבל גורמים בצה"ל העריכו שללא לקיחת אחריות והבעת חרטה, הרמטכ"ל לא יקצר את עונשו. יועץ התקשורת של משפחת אזריה, שרון גל הבהיר הערב, כי אין חדש בדבריו של שפטל. גל ציין שכבר לאחר פסק הדין ביום ראשון, הודיע שפטל שהוא מגיש בקשת ערעור. גל ציין שטרם התקבלה במשפחת אזריה החלטה כיצד לפעול.


יורם שפטל מחוץ לבית הדין, השבוע. צילום: אבשלום ששוני
יורם שפטל מחוץ לבית הדין, השבוע. צילום: אבשלום ששוני



שפטל אמר השבוע בראיון לרדיו 103FM כי: "הניתוח לא הצליח, אך החולה לא מת. אני לא נכשלתי. נכשל השופט שמסרב להאריך את מעצרו של אזריה בחמישה ימים למרות הדברים הבאים שנאמרו: 'משאלה פני הדברים, וכשכידוע המחבל נראה מזיז את ראשו ואת ידיו עובר לירי. כשאף זאת ידוע כי גורמי הצבא לא הונחו להניח כי המחבל נושא מטען חבלה".



כשנשאל האם בית המשפט נכשל בפסיקה שלו השיב: "באופן מוחלט. כפי ששמונה שופטים של בית המשפט העליון, במשפט הראווה הכי חמור שהיה אי פעם במדינת ישראל, היו קובעים שדמיאניוק הוא איוון האיום אלמלא מלכות הרשע, שסמרטוט אדום הוא דגלה ואחד במאי הוא חגה, לא הייתה מתרסקת בשנת תש"ן - 1990. בית המשפט נכשל כשלון חרוץ להסיק את העובדות כמו שהוא עצמו הסיק אותם כאשר הוא דן במעצרו של אלאור. לא היה בישראל מאז קום המדינה פסק דין שבו אדם הורשע בהריגה כאשר על סמך עובדות חמורות יותר סרבו להאריך את המעצר שלו כי אין מספיק ראיות להאריך את המעצר".