סנגורו של אלאור אזריה, עו"ד יורם שפטל, התייחס הערב (חמישי) להחלטתו של החייל לא להגיש ערעור נוסף לבית המשפט העליון ולבקש במקום זאת בקשת המתקת עונש מהרמטכ"ל גדי איזקנוט. "ההחלטה התקבלה בעקבות פגישת התייעצות ארוכה בבית המשפחה. נכחו בה שרון גל, אני, אמו של אלאור. אני אמרתי שמיד עם מתן פסק הדין התחלתי לעבוד על בקשת רשות ערעור, תוך הדגשה שטרם נפלה החלטה משותפת, האם להמשיך או ללכת להמתקה. ההחלטה משותפת לכולם", אמר שפטל בהתייחסות ראשונה בשיחה עם בן כספי ורוני בר-און בתכניתם ב-103FM. 




 
עו"ד שפטל התייחס לעובדה שאין במכתב שנשלח לרמטכ"ל הבעת חרטה על הירי של אזריה במחבל מנוטרל, שבעטיו הורשה בהריגה, אלא רק טענה כי "לא היה יורה אם היה יודע כי אין עליו מטען". "המכתב מדבר בעד עצמו", אמר שפטל. "הרמטכ"ל לא ביקש שאלאור יבקש סליחה, אתה מבקש את זה". 

כזכור, שפטל, שידוע בסגנונו הבוטה, עורר בימים האחרונים סערה לאחר שכינה את הרמטכ"ל איזנקוט "פקידון עירייה שמן". "שמחתם שהעמידו אותו לדין", אמר שפטל בשידור הערב.  "התמוגגתם משמחה שהוא הורשע, התעצבתם שהערעור של התביעה נדחה, נשאר לכם עכשיו רק לנסות ולהשפיל עד עפר. רק תהיה בטוח שההחלטה הזאת התקבלה עקב מכלול הדיון שהתקיים לרבות הדעות של שני הסניגורים ושרון גל. לא היו כאן שום מחנות, שאתם מנסים ליצור. שרון גל הוא איש מוכשר באופן יוצא מגדר הרגיל, אדם חכם, מוכשר ונבון ומנוסה כמוהו, יכול לתרום לדיון כזה, והוא עשה זאת".
 
כזכור, אזריה פנה היום אל הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט בבקשה להמתקת עונש.  ״לו ידעתי שעל גופו של המחבל אין מטען לא הייתי יורה בו", כתב אזריה במכתב. משמעות הצעד היא כי אזריה מוותר למעשה על אפשרות הגשת הערעור לבית המשפט העליון. המתקת העונש תוכל להתקבל רק לאחר שאזריה יחל לרצות את עונש מאסרו. 

אלאור אזריה. צילום: פלאש 90


אזריה הדגיש במכתב: "ברצוני להבהיר כי לו ידעתי מראש את אשר התברר בדיעבד, כלומר, שעל גופו של המחבל לא היה מטען, לא הייתי יורה בו. כמו כן, ברצוני להבהיר כי אין בכוונתי להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון, על פסק הדין של בית המשפט הצבאי לערעורים". 

"אני, אלאור אזריה, מ.א 8141344 נשפטתי בתיק זה ל-18 חודשי מאסר בפועל. אני נמצא במעצר מתאריך ה-24.3 בתנאים שונים", כתב בנוסף אזריה. "עקב האירוע, אבי לקה בשבץ מוחי ואיבד את הכושר לעמוד וללכת כעבור שיקום ארוך וכאוב הצליחו להעמידו על הרגליים ואף ללכת עם הגבלות. אמי הגיעה לתת משקל ומטופלת בכדורי שינה. משפחתי התפרקה, כולם כואבים ולא מצליחים לחזור לשגרה עקב המצב. אני אמור להמשיך את חיי עם כתם גדול עם הרשעה בסעיף "הריגה", אשר יפגע בי ולא יאפשר לי לעבוד בעבודות ממשלתיות", כתב במכתב.

"אני מבקש להיענות לבקשתי ולהמיר את עונש המאסר שנגזר עלי, לעונש מאסר שניתן לרצותו בעבודת שירות, שכן ברצוני לחזור לחיים רגילים ולשקם את חיי וחיי משפחתי, במטרה לאחות את השברים", ציין לבסוף אזריה.