בהודעה דרמטית בפייסבוק של יועץ התקשורת של המשפחה, שרון גל, התייחס אלאור אזריה לראשונה להרשעתו ולמשפטו. "אנחנו במדינת חוק ואני אוהב את עם ישראל ואני לא רוצה שהמקרה שלי יפגע במוטיבציה של הנוער להתגייס לצה"ל. אם הייתי יודע שעל המחבל אין מטען - לא הייתי יורה. עם ישראל, תודה, אני אוהב את כולכם", אמר אזריה. צפו בדברים:

"אני מאמין שיכולתי לצאת זכאי", אמר אזריה. "אבל המשפחה שלי ואני עברנו מסכת ייסורים במשך כמעט שנה וחצי שעלתה להוריי בבריאותם. ואני רוצה לחזור לחיי שגרה כמה שיותר מהר. לכן אכנס לכלא לרצות את העונש שנגזר עליי".

"מוקדם יותר היום, פניתי לרמטכ"ל בבקשה שימתיק את עונשי", אמר אזריה. "אני מבקש להודות לכם. עמדתם לצידי ולצד מצשפחתי וקיבלתי מכם אהבה ותמיכה אין סופיים. עם ישראל, תודה, אני אוהב אתכם". 
 
אזריה התייחס לתקרית הירי עצמה: "אני מבטיח לכם שפעלתי מתוך תחושת סכנה מידית בזירת הפיגוע, אבל בית הדין אמר את דברו. אנחנו חיים במדינת חוק אז אני הולך לרצות את עונש המאסר שהוטל עליי בתקווה שיומתק".
 
"חשוב לי להדגיש, גדלתי בבית ערכי ומוסרי. אם הייתי יודע שלמחבל אין מטען לא הייתי יורה. חיי הלוחמים מסביב וחיי שלי עמדו לנגד עיני בזירה".