פרטים חדשים על אסון האפאצ'י: קצין בכיר בחיל האוויר אמר היום (שלישי) כי התקלה שגרמה אמש להתרסקות המסוק קשורה למערכת ההיגוי בכלי הטיס והיא נדירה ביותר. "אני לא מכיר תקלה כזאת במסוקי אפאצ'י. אחת דומה אירעה במסוק אחר לפני שנים רבות". לדברי הקצין הבכיר שקשור לחקירת התאונה שבה נהרג הטייס רב סרן דוד זוהר ונפצע טייס המשנה בדרגת סגן היא אינה קשורה ללהבי הזנב "אני יכול לומר כעת על בסיס מה שראינו בשטח כי הסיבה לתקלה אינה להבי המסוק. אלה נמצאו. שלמים אך בשלב זה איננו יודעים מה גרם לכשל".



הקצין אמר עוד כי צוות המסוק החליט לחזור לנחיתת חירום שלא כמתוכנן לאחר שהתגלתה תקלה בהיגוי להבי הזנב, אם כי כאמור הלהבים עצמם לא נפגעו כפי שקרה בתקלת מסוק האפאצ'י לפני כחודש וחצי. "הם חזרו לנחיתת חירום לא כמתוכנן. מדיווח התקלה ועד לתאונה עברו תשע דקות". לדבריו האפשרות של נחיתה מידית בשטח הייתה מסוכנת יותר ולכן החלטת צוות המסוק לחזור ולנחות בבסיס על המסלולים הייתה נכונה.



להבי המסוק שבו ארעה אמש התאונה הוחלפו לאחרונה כחלק מהחלפת הלהבים בעקבות התקלה הקודמת. לדבריו "תקלות מהסוג שנגרמה אמש הן מורכבות לתפעול והן נדירות וכי בחיל האוויר מרבים לתרגל את טייסי המסוקים בתפעול תקלות אלה באמוני הסימולטורים. הבדיקה תימשך זמן רב, אולי אף חודשים כדי לקבוע את סיבת התאונה.