מידע מוקדם שהגיע אל שוטרי מחוז ירושלים, על כוונת בני משפחות המחבלים שביצעו את הפיגוע בהר הבית לפני כשלושה שבועות, להפר את הסדר הציבורי בשטח הר הבית וסמוך למסגד אל אקצא הוביל להחלטה למנוע את כניסתם למתחם והם נשלחו חזרה לבתיהם.



למעריב נודע כי בשעות הצהריים התבסס מידע במשטרה על קבוצה של תושבים מאום אל פאחם, כולם בני משפחות המחבלים שביצעו את הפיגוע הרצחני בהר הבית, שבכוונתם להפר את הסדר הציבור בהר הבית ולעורר מהומות במקום. כוח המשטרה נערך מבעוד מועד ואכן עם הגעת המעורבים הם נתבקשו לבצע פניית פרסה ולעזוב את המקום מבלי שהותר להם להיכנס לשטח הר הבית. מהמשטרה אישרו את הפרטים.



כזכור, שלושה מחבלים, שיצאו מתפילות יום השישי בהר הבית לפני כשלושה שבועות, פתחו בירי לעבר שוטרים בשער האריות בירושלים, והרגו שניים מהם. שוטר נוסף נפצע באורח קל וחובש מד"א שהגיע למקום לטפל בפצועים נפצע גם הוא באורח קל. כוחות משטרה גדולים היו במקום האירוע ניטרלו את שלושת המחבלים.


אחד הנרצחים בפיגוע הוא השוטר רס״מ האיל סתאוי ז״ל, בן ה-30, תושב מג׳אר. שירת במשמר הגבול בשירותו הסדיר והתגייס בשנת 2012 לשירות קבע כשוטר סיור ביחידת הר הבית במרחב דוד של מחוז ירושלים, שם שירת עד נפילתו. האיל ז״ל, הותיר אחריו אשה (ארין) ותינוק, הורים, ושלושה אחים.

נרצח נוסף בפיגוע הוא רס"מ כמיל שנאן ז״ל, 22, תושב כפר חורפיש. הוא שירת מאז גיוסו לשירות קבע במשטרה לפני כשבעה חודשים, כשוטר סיור ביחידת הר בית במרחב דוד של מחוז ירושלים. כמיל ז״ל, הותיר אחריו הורים, האב שכיב שנאן, שהיה בעבר חבר כנסת, אח אחד ושלוש אחיות.