שיפור ניכר במצבו של הטייס בדרגת סגן שפונה מתאונת מסוק הקרב שאירעה בבסיס רמון דרום הארץ ביום שני האחרון, בה נהרג רס"ן במיל' דודי זהר. ד"ר מוטי קליין, מנהל היחידה לטיפול נמרץ כללי בבית החולים סורוקה, בה מטופל הטייס אמר היום (שבת) כי "הפצוע הגיע לחדר הטראומה במצב קשה מאד כשהוא סובל מפציעה רב איברית קשה. לאחר ייצוב מצבו הוכנס לחדר ניתוח - לניתוח שנמשך לאורך הלילה. לאחר הניתוח אושפז ביחידה לטיפול נמרץ כללי. כעת מצבו השתפר הוא שב להכרה ונושם בכוחות עצמו".



עוד נמסר מסורוקה, כי הוריו של הטייס ביקשו להודות לצוות הרפואי והסיעודי בבית החולים על "עבודה אנושית ומקצועית יוצאת מגדר הרגיל". כך גם הודו למשפחה, חברים ולכלל הציבור על הדאגה והעזרה. "ללא ספק נזדקק לעזרה והתמיכה גם בהמשך, במרתון שצפוי לנו בהמשך הדרך", אמרו.



בין דודי זהר ז"ל לטייס שנפצע היה קיים קשר חברות מיוחד. כך סיפר לאחר התאונה אחיו שאול זהר. "דודי שהלך מאיתנו היה גדול מהחיים, איפה שלא תלכו לא תמצאו אדם טוב ממנו. הטוב שבאדם, עם משפחה נהדרת וארבעה ילדים נפלאים. כל עם ישראל נמצא כרגע מאחורינו, אנחנו מקבלים הרבה תמיכה. זו מכה קשה למדינת ישראל, זו מכה קשה לנו כמשפחה. אנחנו מודים לכולם על התמיכה, על האהבה והחיבוקים", אמר זהר.

דודי זהר ז"ל. צילום: דובר צה"ל

"דודי היה טייס במילואים, זה אומר שהוא לא היה חייב בגילו ללכת כל שבוע. הוא בכל זאת הלך כי הוא אהב את זה, הוא האמין במה שהוא עושה וזה היה לו חשוב. בעבודה, בחינוך הילדים - בכל דבר שעשה הוא נתן את הלב והוא עשה את זה על הצד הטוב ביותר. חבל לי שלא תזכו להכיר אותו, חבל לי שכולם מכירים אותו עכשיו רק אחרי שהוא לא איתנו", הוסיף וחשף את הקשר הטוב ששרר בין אחיו לטייס שהיה עמו ונפצע קשה. 
"הייתה לו היכרות מוקדמת עם מי שהוא טס אתמול. הוא קרא לבן הקטן שלו על שם בן דודו שנהרג לפני כמה שנים. הוא הכיר את המשפחה, הם היו חברים קרובים. הסיפור הוא סיפור נורא", סיפר. 

יום לאחר התאונה, קצין בכיר בחיל האוויר אמר כי התקלה שגרמה להתרסקות המסוק קשורה למערכת ההיגוי בכלי הטיס והיא נדירה ביותר. "אני לא מכיר תקלה כזאת במסוקי אפאצ'י. אחת דומה אירעה במסוק אחר לפני שנים רבות". לדברי הקצין הבכיר שקשור לחקירת התאונה, היא אינה קשורה ללהבי הזנב. "אני יכול לומר כעת על בסיס מה שראינו בשטח כי הסיבה לתקלה אינה להבי המסוק. אלה נמצאו. שלמים אך בשלב זה איננו יודעים מה גרם לכשל", אמר.
 
הקצין אמר עוד כי צוות המסוק החליט לחזור לנחיתת חירום שלא כמתוכנן לאחר שהתגלתה תקלה בהיגוי להבי הזנב, אם כי כאמור הלהבים עצמם לא נפגעו כפי שקרה בתקלת מסוק האפאצ'י לפני כחודש וחצי. "הם חזרו לנחיתת חירום לא כמתוכנן. מדיווח התקלה ועד לתאונה עברו תשע דקות". לדבריו האפשרות של נחיתה מידית בשטח הייתה מסוכנת יותר ולכן החלטת צוות המסוק לחזור ולנחות בבסיס על המסלולים הייתה נכונה.