משרד הביטחון הכיר היום (ראשון) בצעירה בת 22 כנכת צה"ל, לאחר שעברה סדרת הטרדות מיניות במהלך שירותה הצבאי ולקתה בהמשך במחלת הפיברומיאלגיה. המקרים אירעו בבסיס הצבאי בו שירתה הצעירה, שם עבדו עמה אזרחים עובדי צה"ל, וכחיילת עבדה עמם בשיתוף פעולה. כשבועיים לאחר הצבתה בבסיס, החלה המתלוננת לסבול מהטרדות חוזרות ונשנות מצד אחד העובדים במקום על בסיס יומי, שכללו הצעות מגונות והערות על המראה החיצוני ומבנה הגוף של הצעירה.



גם לאחר שמפקדה האישי של החיילת גילה על ההטרדות, המצב בבסיס לא השתפר ואף החמיר. המפקד שוחח עם האזרחים עובדי צה"ל, וכשהנושא החל רווח בשיחותיהם, המטריד איים על החיילת - מה שהוסיף לדרדר את מצבה הנפשי אף יותר. יצוין שמקרי ההטרדה נסגרו לבסוף בין כתלי הבסיס ולא טופלו בדרגים גבוהים יותר, והחיילת נאלצה לבקש שיבוץ מחדש בבסיס אחר. כמו כן, לטענתה גורמים בבסיס ניסו להניא אותה מלהגיש תלונה נגד המטריד שמא "תהרוס את חייו". החיילת השתחררה מוקדם מהמתוכנן מתוקף סעיף 21.



מחלת שרירים בעלת קשר לפגיעה מינית



לאחר בדיקות ואשפוזים רבים במהלך שירותה הצבאי, אובחנה החיילת כסובלת ממחלת הפיברומיאלגיה - דאבת השרירים. התסמונת מאופיינת בכאבים כרוניים מופשטים בשרירים ובמפרקים עם הפרעות שינה ועייפות ועם המצאות של נקודות כואבות בגוף, לרבות הפרעות שינה ועייפות. מחקרים אחרונים מצאו קשר ישיר בין מצבים של פגיעה מינית בילדות או בבגרות להתפתחות פיברומיאלגיה, ש-95% מהלוקים בה הם נשים.



תביעתה של החיילת להיות מוכרת כנכת צה"ל התקבלה בשבוע שעבר, כשמשרד הביטחון קיבל את טענותיה של הצעירה ומצא קשר ישיר ומלא בין תנאי שירותה לבין המחלה. "לאחרונה עמדה החיילת בפני ועדה רפואית שהתרשמה ממצבה הקשה ומהפגיעה בתפקודה. גם לוועדה לא היה ספק כי ההטרדות המיניות שחוותה היו הגורם למחלה הקשה שתלווה את החיילת לכל ימי חייה", הסביר עו"ד שחר המאירי, שייצג את החיילת.