התביעה הצבאית הגישה היום (חמישי) לבית המשפט הצבאי כתב אישום נגד המחבל עומר אל-עבד, שביצע את הפיגוע ביישוב חלמיש לפני כחודש. המחבל מואשם ברציחתם של יוסף, חיה ואלעד סלומון ז"ל ובניסיון רציחתם של טובה סלומון, מיכל סלומון וחמשת ילדיהם של מיכל ואלעד ז"ל. בנוסף, מואשם המחבל בקשירת קשר עם אחר במטרה לבצע פיגועים נגד אזרחים ישראלים בחודשים שקדמו לפיגוע ובעבירות נוספות. עם הגשת כתב האישום ביקשה התביעה הצבאית להאריך את מעצרו עד תום ההליכים. 



לפי כתב האישום אל-עבד החליט לבצע את המעשה לאחר הפיגוע בהר הבית, כאשר בכוונתו הראשונית הייתה להשיג חגורת נפץ או נשק, אך לבסוף החליט לבצע פיגוע דקירה. הוא התכתב עם מספר אנשים מרצועת עזה על כוונתו להפוך ל"שאהיד" ואף שלח לידידה צוואה על מנת שתפרסם אותה לאחר ביצוע הפיגוע. אל-עבד לקח סכין לחיתוך בשר מהחנות של אביו וצעד אל עבר היישוב, כאשר הוא ממתין לרדת החשיכה תוך קריאה בקוראן. על פי כתב האישום הוא התגבר על ארבע גדרות שהקיפו את היישוב, כולל אחת חשמלית, באמצעות מספרי חיתוך שהיו ברשותו וטיפוס על עצים. 



בשלב זה הגיע אל שני בתים בפאתי היישוב, הוא פנה אל בית משפחת סלומון שהיה מואר ונשמעו מתוכו קולות צחוק. מיכל, אשתו של אלעד ז"ל, זיהתה אותו כאשר נכנס הזהירה את ילדיה וברחה אל הקומה השנייה שם הסתגרה בחדר. המחבל פנה אל חיה סלומון שאל "מה עם אלאקצא", והחל לדקור. לאחר מכן דקר את טובה, שהצליחה לחמוק לקומה השנייה ואת בעלה יוסף ז"ל. בשלב זה החל אלעד להיאבק עם אל-עבד ואף הצליח לחלץ מידיו את הסכין, אך לבסוף המחבל גבר עליו והצליח לדקור גם אותו. 



במהלך הפיגוע, הגיע למקום האירוע חייל מיחידת עוקץ שהיה בחופשה, ושמע את הזעקות והקריאות לעזרה. לאחר שזיהה שמדובר בפיגוע, ירה החייל כדור אחד לכבר המחבל וניטרל אותו. מכתב האישום עולה עוד כי אל-עבד ניסה לחבור לידיד שלו על מנת לבצע פיגוע בימים שקדמו לאירוע בחלמיש. חברו הביע נכונות והם אף החלו בהכנות אך לבסוף החליט אל-עבד לפעול לבדו.