בית המשפט הצבאי ביהודה הרשיע היום (ראשון) חמישה קרובי משפחה של עומר אל-עבד, המחבל שביצע את הפיגוע ביישוב חלמיש ב-21 ביולי 2017, באי מניעת עבירה, בגין כך שידעו על כוונתו לבצע את הפיגוע ולא פעלו לעדכן את רשויות הביטחון כנדרש על מנת למנוע זאת, כך הודיע דובר צה"ל.



על שני אחיו ועל דודו של המחבל הוטל עונש של שמונה חודשי מאסר בפועל. על אביו הוטל עונש של חודשיים מאסר בפועל ועל אמו, שהורשעה גם בהסתה בגין דברים שאמרה לאחר הפיגוע, הוטל עונש של חודש מאסר בפועל וקנס כספי, בעוד שעל כל בני המשפחה הוטל בנוסף מאסר מותנה.


  

יוסף אלעד וחיה סלומון ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה, דוברות עיריית אלעד
יוסף אלעד וחיה סלומון ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה, דוברות עיריית אלעד



מדובר צה"ל נמסר לאחר הפסיקה כי "יש לציין כי הרשעת בני המשפחה בעבירה של אי מניעת עבירות בנסיבות אלה היא תקדים חשוב ומשמעותי במאבק בטרור. כמו כן, העונשים השונים של בני המשפחה נגזרים ממידת מעורבותם ומשך הזמן בו ידעו על הכוונה לבצע פיגוע".


כזכור, המחבל עמר אלעבד, בן ה-20, הודיע על כוונתו לבצע פיגוע בפוסט שהעלה בפייסבוק, שעות לפני הטבח הרצחני, בו כתב כי "אינו יכול עוד לשקוט על רקע המתרחש בהר הבית". הצעיר, תושב כפר הסמוך להתנחלות, היה ללא שיוך ארגוני אם כי מזוהה עם חמאס. "אין חיים אחרי מה שרואים במסגד אל-אקצא ורצח הנשים והצעירים. אני יודע שלא אחזור, אני בדרך לגן עדן", הוסיף.

הלוויית הנרצחים בפיגוע בחלמיש. צילום: דוברות עיריית אלעד
הלוויית הנרצחים בפיגוע בחלמיש. צילום: דוברות עיריית אלעד


במהלך האירוע המדובר הוא חדר לבית פרטי ביישוב שבבנימין בזמן שהתקיימה בו ארוחת השבת, בה לקחו חלק עשרה אנשים, ששלושה מהם, יוסף, אלעד וחיה סלומון ז"ל, מצאו את מותם בטרגדיה הקשה. חייל בחופשה, ששמע את האירוע, הגיע עם נשק וירה בסופו של דבר במחבל. מלבד הפצועה הנוספת שפונתה לירושלים, שאר שוהי הבית לא נפגעו.