מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סנוואר, אמר היום (שני), כי ארגונו נכון למשא ומתן "מיידי" באמצעות מתווך בסוגיית "השבויים הישראלים המוחזקים בעזה", בתנאי שישוחררו 54 האסירים מעסקת שליט שנאסרו מחדש. "יש בידי חמאס קלפים חזקים שמשאירה אותנו על קרקע יציבה, כך שנוכל להציג בפני העם שלנו עסקה מכובדת", הבטיח סנוואר בפגישה שנמשכה שעתיים עם עיתונאים ברצועה. הוא גילה, כי "הגיעו אלינו מתווכים ערבים ובינלאומיים להתנעת סוגיית חילופי השבויים".



סנוואר, שנבחר לראש הלשכה המדינית של חמאס עזה בפברואר השנה, התייחס להתפטרותו של ליאור לוטן, מתאם ראש הממשלה לעניין השבויים והנעדרים, ואמר: "האחראי על הנעדרים בממשלת נתניהו התפטר מפני שהוא נושא תואר ללא משימות וסמכויות ופועל בצילה של ממשלה פחדנית, כלשון משפחות החיילים האסירים. יש בידינו קלפי מיקוח בעניין האסירים, מה שמעמיד אותנו על קרקע יציבה. אנו מתחייבים ומבטיחים לכל האסירים שנשחרר אותם בעסקאות מכובדות".



בכיר משוחררי עסקת שליט טען עוד, כי ראש הממשלה "מוכר אשליות למשפחות החיילים הישראלים ששבויים בידינו. הצבנו מלכתחילה את התנאי לפיו לא נפתח במשא ומתן לפני שחרורם של 54 משוחררי עסקת שליט". הוא גילה, כי "עסקת שליט התעכבה במשך שנתיים כיוון שסירבתי בהיותי אסיר להצעת המתווכים, כדי שנשיג עסקה מכובדת במהלכה שחררנו אסירים שהכיבוש הציב נגדם וטו מוחלט. לא נשלם את המחיר פעמיים".