"משנת אלפיים לא היתה כזאת תנופת בניה בהתנחלויות כמו השנה" כך פתח שר הביטחון אביגדור ליברמן את התדרוך שערך היום (שלישי) עם כתבי התיישבות במשרד הביטחון. ליברמן סיפר לכתבים כי מתחילת השנה שווקו 3,400 יחידות דיור, ועוד 7,000 נמצאות בתהליכי התכנון השונים. השר התייחס גם לסוגיית הסדרת כשבעים מאחזים, וטען כי משרדו פועל על מנת לקדם הסדרתם. "ככל שנסדיר אותם יותר מהר - יהיו לנו פחות אתגרים משפטיים".
במהלך התדרוך הדגיש השר פעמים מספר את מחויבותו להתיישבות ואמר כי הוא עושה זאת למרות מורת רוחם של האמריקאים "אבל בממשל הזה, אישורי בניה לא הופכים לתקרית דיפלומטית. אני לא מתואם איתם, אבל כל הקלפים על השולחן."  ליברמן התייחס גם לבניה הבלתי חוקית היהודית ביו"ש וטען כי היא מחבלת במפעל ההתיישבות ואין בה צורך, כשבפועל יש בניה חוקית. "אנחנו היום בונים וצריך לכבד את זה, ואת ההבטחה שלנו לאמריקאים".
"חוק ההסדרה הוא נזק נטו להתיישבות היהודית. הוא מכשיר 10,000 בתים פלסטינים ורק 2,000 ישראלים." כשנשאל האם הוא מאשים את השרים בנט ושקד בחבלה בהתיישבות אמר השר "אני לא רוצה לעשות פרסונליזציה, אבל אתם יכולים לפרש לבד מי המחבל". השר סיפר לכתבים כי כיום ישנן כ-400 עתירות לבג"ץ המתנהלות מול משרדו, 120 מהן נגד ההתיישבות היהודית והיתר נגד הריסת בניה בלתי חוקית פלסטינית. "בכל המקרים העתירות ממומנות ע"י האיחוד האירופי. ברור שאנחנו לא יכולים להתמודד עם היקפים כאלה. צריך לחפש פתרון יסודי". השר סירב לחשוף את הפתרון המתגבש. 

שר הביטחון אביגדור ליברמן. צילום: חגי פריד

בנושא הביטחון של תושבי איו"ש צייר השר תמונה מדאיגה ממנה עולה כי רק ל-25 מתוך 112 היישובים ו-70 המאחזים ביו"ש יש הגנה של שב"מ (שטח בטחוני מיוחד המורכב ממצלמות וגדר התרעתית). בנוסף לכך, יש צורך למגן טרמפיאדות, להציב תאורה ומצלמות בצירים, ולהשלים תשתית של כבישים עוקפים ומיגון אוטובוסים, בעיקר אלו של תלמידים הנוסעים בכבישים המסוכנים. "לכל אלו אני צריך שלושה מיליארד שקלים. כמובן שאין לי את זה וצריך לנהל סיכונים ולתעדף", אמר השר. 
בנוגע לבית המכפלה בחברון, שר הביטחון הביע תמיכה במתיישבים. "זאת היתה רכישה מסודרת, אבל כשאני מקבל דירקטיבה מהיועמ"ש, אני יכול לגרור רגליים שבוע ועוד שבוע, ולנסות להגיע להסדר." לדבריו, לא יוכל לחמוק מפינוי הבית באופן זמני עד שיוכח כי הם בעליו החוקיים. מאידך, התייחס השר לפינוי בלתי חוקי של מאחז פלסטיני בסוסיא. "אני עומד על כך שסוסיא תפונה. אנחנו הולכים על זה בכל הכוח. נתחיל בפינוי בחודשים הקרובים וזו תהיה התמודדות לא פשוטה." 
כשנשאל בקשר לחשיפת מעריב בנוגע לשלושת היישובים החדשים האמורים לקום בגוש עציון הביע השר תמיכה בהקמתם, ובעיקר ב"גבעות", שם אמורה לקום עיר בת אלפי תושבים. והוסיף, "יותר חשוב מכל ישוב, היא מערכת כבישים עוקפים. במקביל – מה שנוכל לבנות נבנה במקסימום." 
בהתייחסו לנוער הגבעות נמלא השר זעם. "הם גרמו נזק עצום להתיישבות" אמר, "כששורפים משפחה פלסטינית או ילד פלסטיני, זה נזק לכל ההתיישבות. וכל האידיוטים האלה שדוקרים תמונה של דוואבשה בחתונה, אנחנו מתמודדים עם זה בכל פורום בינ"ל, זה יצר דה-לגיטימציה להתיישבות כולה. לכן אין לחי שום בעיה לחתום על צווים מנהליים כשמדובר בחבורה הזאת. הם גרמו יותר נזק מכל שונאי ישראל." מאידך אמר השר כי אין כוונה כרגע לסגור את הישיבה ביצהר. "יש ירידה משמעותית של היקפי הפעילות של כל המופרעים האלה".

מפורום עוטף ירושלים נמסר בתגובה כי "דאגתו של השר ליברמן להתיישבות נוגעת ללב, רק חבל שהיא לא מגובה במעשים. אם אכן המבנים הבלתי חוקיים הפלסטינים מפריעים לו, יואיל השר בטובו ויחל בהריסתם באופן מיידי. לצערינו, אלפי המבנים הללו ובהם גם מאות מבנים במרחב אדומים עומדים על תילם למרות צווי ההריסה העומדים כנגדם ולמרות שלחלקם אף פתרונות באתרי קבע. המנהל האזרחי, הנמצא תחת אחריות השר, גורר רגליים ואינו מקדם את אכיפת החוק, כפי שלצערינו הוא עושה באופן דווקני אל מול בנייה יהודית".