חייל צה"ל בן 19 נפצע היום (שישי) באורח קשה מהתפוצצות רימון יד במהלך תרגיל שנערך בבסיס צבאי בדרום. החייל פונה לבית חולים לצורך קבלת טיפול רפאי וחקירת מצ"ח נפתחה בעקבות המקרה. בנוסף לכך החליט מפקד זרוע היבשה, האלוף קובי ברק על הקמת צוות מומחים לבדיקת האירוע ונסיבותיו. בראשות הצוות יעמוד ראש תורת חי״ר וצנחנים בזרוע, אלוף-משנה שוקי ריבק.



כמו כן, הוחלט על הפסקת השימוש ברימונים במהלך אימונים, עד לסיום התחקיר הראשוני. בתחילת השבוע נודע כי חייל ביחידה מיוחדת של חיל המודיעין ירה בשגגה בחברו ליחידה, גם מקרה זה במהלך אימון, באולם האימונים של היחידה ופצע אותו באורח בינוני. באופן חריג, בצבא לא הוציאו הודעה בנוגע למקרה והודו כי הוא התרחש רק לאחר שהוא נחשף בתקשורת.



בעקבות המקרה נחקר החייל על ידי המשטרה הצבאית החוקרת, ובסיום החקירה הוחלט להגיש נגדו כתב אישום באשמת גרימת חבלה חמורה בנסיבות מחמירות. מצה"ל נמסר כי "צה"ל רואה בחומרה שימוש בנשק שלא בהתאם להוראות הבטיחות ופועל על מנת לאכוף הפרות של הוראות אלו. בעקבות המקרה הוגש כתב אישום נגד חייל בגין חבלה חמורה בנסיבות מחמירות. צה״ל ימשיך להטמיע בקרב חייליו את כללי הבטיחות בנשק ולאכוף באופן נחרץ את האיסור החמור על משחק בנשק".