"כל עוד קיים משטר שמתבסס על אידיאולוגיה רדיקלית כמו המשטר של האייתוללה עלי חמינאי וקאסם סולימני, אי אפשר להתגבר על הטרור האיסלאמי", כך אמר היום (שני) שר הביטחון אביגדור ליברמן בכנס המכון למדיניות נגד טרור במרכז הבינתחומי בהרצליה. "השלטון האסלאמי בטהרן, האידיאולוגיה של חומייני וסולימני, הם המחוללים של הטרור האיסלאמי. מבחינת הכוח המאורגן, המוח, היכולת לתכנן מהלכים ארוכי טווח, המשאבים הכלכליים, הפיזיים, נשק, לכולם יש מקור אחד וזה אירן. אירן רוצה לחסל את מדינת ישראל וטרור הוא אחד האמצעים. היא פועלת גם ליצור נשק בלתי קונבנציונלי, ומנסה לפתח יכולות נגד מדינת ישראל במישור הסייבר, בעדיפות גבוהה" הוסיף שר הביטחון.



ליברמן הוסיף ופירט את מעורבות משטר האייתוללות בלבנון ובסוריה וטען כי לא חיזבאללה, ולא משטרו של אסד יכולים להתקיים בלי תמיכת טהרן, וכך גם ארגוני טרור פלסטינים כמו חמאס והג'יהאד האסלאמי. "חיזבאללה לא יכול להתקיים ללא תמיכה איראנית. 95%-90% מתקציב חיזבאללה מגיע מטהרן כמו גם היועצים הצבאיים והנשק. גם חמאס והג'יהאד האסלאמי לא יכולים להתקיים בלי איראן. גם משטר אסד לא היה שורד ללא תמיכה איראנית". לאור זאת קרא ליברמן לעולם המערבי לפעול נגדה והבהיר כי ישראל לא מגבילה את עצמה במבחינת התגובות האפשריות שלה להתנהלות האיראנית. "אנו רואים באיראן כמקור, והיא ללא ספק האתגר הגדול ביותר" אמר שר הביטחון והוסיף: "כל העולם החופשי ולא רק ישראל צריכים להבין שמקור הבעיה הוא איראן. כל הקלפים על השולחן ולא ברור אם לעולם החופשי תהיה אפשרות לעשות מה שצריך לעשות". 



בנוסף לליברמן, בפאנל השתתפו גם השר לשעבר והאלוף (במיל') מתן וילנאי שאמר כי ישראל ישראל ניצבת מול שני איומים מרכזיים: "האחד הוא נשק בלתי קונבנציונלי שבידי איראן, והשני: השחיקה בערכים הדמוקרטיים בחברה". וילנאי הדגים את האירוע השני בפרשת החייל היורה מחברון, ואמר כי  "זה איום הרבה יותר קשה וצריך להיערך אליו. יש להכין את החברה הישראלית למצבי משבר. צריך להיערך להגנת העורף, וצריך להגיע לכל מועצה ולכל ועד בית בישראל. זה המאבק האמיתי בטרור, למרות שהוא לא הרואי".