שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס היום (רביעי) במהלך הרמת כוסית לכבוד ראש השנה של מפלגת ישראל ביתנו לפסיקת בג"ץ , שביטלה את ההסדר שמאפשר לבני ישיבות שלא להתגייס לצבא ואמר כי "אין יותר סוג א' וסוג ב'. כל צעיר שמגיע לגיל 18 חייב להגיע או לשירות צבאי או לשירות לאומי". שר הביטחון הוסיף: "הפרמטר הכי חשוב שמנחה אותנו זה אותו פרמטר הקרוי החוסן הלאומי. מקרה שבו חלקים גדולים לא מאמינים באותן מטרות ולא פועלים למענו זה דבר יותר חשוב מהנשק ומהכלכלה".



ליברמן הוסיף בנושא וציין כי בכוונתו להנחית סנקציות על סרבני גיוס. "אין לנו שום כוונה להכניס לכלא אף אחד", אמר, "ואם אנחנו רוצים להיות יעילים ואפקטיביים אנחנו צריכים לעשות זאת בחוכמה. אבל אני יכול לרשום לכל אחד מהם רישום פלילי. ואני יכול לדרוש מהמדינה לא לסבסד אף אחד מהם. אני לא חייב לסבסד לא אוניברסיטה ולא ישיבה שמקבלת סרבני גיוס".


"יהודים שירתו גם בצבא האדום גם בצבא הבריטי והיינו תמיד לויאלים לאותה מדינה שהיינו חיים בה. אני לא מבין מדוע חרדי לא יכול לשרת בצבא? אם לא בצבא אז בשירות לאומי. אותו דבר עם מוסלמי או נוצרי קתולי", ציין.


"לא לסבסד ישיבה שמקבלת סרבני גיוס". צילום: פלאש 90


אתמול אמר יאיר לפיד בעקבות פסיקת בג"ץ  כי מדובר בניצחון לישראל ולדמוקרטיה. "הגיוס לצה"ל הוא לכולם, לא רק לפראיירים, שאין להם מפלגה בקואליציה. גמרנו להיות פראיירים. בג"ץ קבע אין דבר כזה אזרחים סוג א' וסוג ב', ואין דבר כזה חוק בלי אכיפה". לפיד ביקר גם את הממשלה ואמר כי השינוי בדעתם בשל אילוצים קואליציוניים הוא "חסר בושה". "נתניהו נאם במליאה כמה זה חוק חשוב, איילת שקד עמדה בראש ועדת שקד לחקיקת החוק ובנט סיפר סיפורים על עברו הצבאי" הזכיר יו"ר "יש עתיד", והמשיך: "ואז התחלפה הממשלה והם הלכו והצביעו בדיוק להפך וכששואלים אותם למה הם אומרים קודם לפיד הכריח אותנו, ועכשיו ליצמן מכריח. איזו מין תשובה זו? אין להם בושה?"

על המצב הביטחוני אמר ליברמן: "בעוטף עזה זו התקופה הכי שקטה מאז ששת הימים. בשב"כ ובצבא יודעים לספור כל אבן וכל בקבוק תבערה שפוגע בריבונות שלנו. אלה 15 החודשים הכי שקטים מאז 1967". 

לדבריו, "זו תוצאה של אותה תפיסה אחרת שעל כל פרובוקציה מגיבים ומגיבים בעוצמה. ברגע שיש פגיעה בריבונות הישראלית אנחנו מקזזים את העוצמה של ארגון הטרור חמאס. והמסר עובר ובמזרח התיכון מבינים את המסר".