מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב פולי מרדכי, פרסם הערב (חמישי) באל-מונסק, עמוד הפייסבוק של מתפ"ש בערבית כי "כל מה שימצאו אנשי חמאס במנהרות הוא מוות".
 
את הדברים כתב בעקבות מותו של איש הזרוע הצבאית של חמאס, חליל אל-דמיאטי, בן ה-27. האלוף מרדכי כתב: "כל מה שימצאו אנשי חמאס במנהרות הוא מוות. כך גם גילה פעיל חמאס, ח'ליל אל-דמיאטי לאחר שמנהרה בה שהה קרסה היום באורח מסתורי במערב העיר עזה. בשנתיים האחרונות קרסו 27 מנהרות ולפחות 30 פעילי חמאס נהרגו בהתמוטטותן ברצועת עזה. נראה שלחמאס לא אכפת מפעיליה והיא שולחת אותם למות במנהרות שהיא חופרת. כל מי שנכנס למנהרות של חמאס לא יימצא בהן שום עתיד או אור בקצה המנהרה - רק מוות".

ישראל בונה בחודשים האחרונים מכשול על גבול רצועת עזה, שנבנה בפיקודו של תא”ל ערן אופיר, ראש מנהלת גבולות ותפר במשרד הביטחון וצה”ל, תוך שיתוף פעולה עם פיקוד דרום. הוא צפוי לכלול שלושה מרכיבים: קיר בטון מזוין וברזל בעומק רב של עשרות מטרים במעבה האדמה, שאליו יחוברו חיישנים. ייעודם יהיה לזהות רחשים ורעשים של חפירת מנהרות במעבה האדמה. נוסף לכך, תוקם גדר עילית גובה של שישה מ', שלאורכה ייבנו ויותקנו מגדלי תצפית, מצלמות ועמדות פיקוד ובקרה. כל אלה יחוברו למתקן שליטה מרכזי בבסיס עורפי בג’וליס. עלות קילומטר אחד של המכשול, על כל מרכיביו, היא כ-42 מיליון שקל. 
 
שיטת ביצוע העבודה היא שחופרים לעומק האדמה באמצעות מכונות קידוח וציוד קידוח מיוחד. אחר כך מחדירים לחפירה מבני ברזל. כדי למנוע את התמוטטות החפירה באדמה, שהיא ברובה חולית, מזרימים מינרל הקרוי ביטונייט שמיובא מאירופה, בין היתר מהונגריה ומבולגריה, ומשמש חומר אטום. לאחר מכן שופכים לחפירה את הבטון המזוין, שיהווה את המכשול הפיזי. לקיר המכשול יוכנסו חיישנים מתוחכמים מתוצרת אלביט, אשר נועדו לזהות כל רעש בתת הקרקע שיעיד על חפירת מנהרות של האויב. כמויות העפר העצומות אשר יוצאו ממעבה האדמה ישמשו להקמת סוללה גבוהה לאורך גבול הרצועה.